چشم انداز درگیری مستقیم نظامی بین ایران و آمریکا

© Sputnik / Viktor Tolochkoمرتضی بهرامی کاردار موقت ایران
مرتضی بهرامی کاردار موقت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به عقیده کاردار ایران در بلاروس، اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی، که به عنوان میهمان رسمی به عراق سفر کرده بود علاوه بر ماهیت ترویستی آن حاکمیت ملی عراق را نیز نقض کرد.

مرتضی بهرامی کاردار موقت ایران در بلاروس، در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک، توضیح داد که چگونه ایران ترور سردار قاسم سلیمانی و چشم انداز جنگ با آمریكا را ارزیابی می کند.

دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد که در تهران هیچ کس به دنبال آغاز جنگ نیست، اما هرگونه تجاوز آمریكا (یا متحدان آن حذف) با پاسخی قاطع و سخت مواجه خواهد شد.

چشم انداز درگیری مستقیم نظامی بین ایران و آمریکا را در آینده نزدیک چگونه ارزیابی می کنید؟

"ما همیشه گفته ایم و می گوییم که هرگز شروع کننده جنگ نخواهیم بود ولی همواره از تمامیت ارضی خود در مقابل هر متجاوزی بر اساس قوانین بین المللی محافظت خواهیم کرد.

بنا به عقیده مرتضی بهرامی، اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی، که به عنوان میهمان رسمی به عراق سفر کرده بود علاوه بر ماهیت ترویستی آن حاکمیت ملی عراق را نیز نقض کرد. لذا سکوت جامعه بین المللی در مقابل این نقض فاحش اصول بین الملل به معنای پذیرفتن این رویه خطرناک در آینده خواهد بود.

حمله ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق

کشورهایی که اکنون سعی دارند تا به طور یکطرفه ایران را به خویشتن داری دعوت کنند باید از خود و آمریکا که این تجاوز را آغاز کرده است، سؤال کنند و بخواهند که به اصول حقوق بین الملل که برای همه شناخته شده است، پایبند باشند."

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала