هدف اصلی حمله موشکی ایران پایگاه التاجی بود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هدف اصلی حمله موشکی ایران پایگاه التاجی بود

هدف اصلی حمله موشکی ایران پایگاه التاجی بود 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار حاجی زاده در سخنرانی خود یک روز پس از سخنان ترامپ در خصوص صلح با ایران اعلام نمود که پایگاه‌های التاجی، عین الاسد هدف اصلی حمله بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران پس از حوادث اخیر و ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا و حمله متقابل سپاه به پایگاه عین الاسد در عراق گفت: پایگاه‌های التاجی، عین الاسد، شهید معفر اردن و علی السالم کویت در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند اولین گزینه مان برای انتقام پایگاه التاجی بود، اما در ادامه عین الاسد را انتخاب کردیم. 

واکنش عربستان به ترور سردار سلیمانی: با ما مشورت نشده بود  - اسپوتنیک ایران
واکنش عربستان به ترور سردار سلیمانی: با ما مشورت نشده بود

وی افزود: هرچند میتوانستیم آسایشگاه و محل استقرار نیروها را هدف قرار دهیم، اما به دنبال کشتن افراد نبودیم بلکه در صدد ضربه زدن به ماشین جنگی و مرکز فرماندهی و کنترل آنها بودیم.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: آمریکایی ها پس از اقدام به ترور ناجوانمردانه سردارسلیمانی در آماده باش کامل بودندف اما به رغم تمامی این آمادگی ها ، توانایی انجام هیچ واکنشی را نداشتند و در واقعیت میدانی شاهد غافلگیری محض آن ها بودیم.

تنش‌ جدید میان امریکا و ایران زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم ژانویه قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داده  و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم ژانویه به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی  با نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام گیری انجام شده است. رئیس جمهور ترامپ در واکنش به این عملیات ایران در سخنرانی عمومی اعلام نمود که حمله ایران صدمات قابل توجهی به ایالات متحده وارد نكرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала