ایران هنوز تصمیم نگرفته که جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به كشور دیگری بفرستد یا خیر

© Sputnik / Varvara Gert'e /  مراجعه به بانک تصاویر ایران هنوز تصمیم نگرفته که جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به كشور دیگری بفرستد یا خیر
ایران هنوز تصمیم نگرفته که جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به كشور دیگری بفرستد یا خیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایران هنوز تصمیم نگرفته اند كه "جعبه های سیاه" هواپیمای اوکراینی را به کشور دیگری بفرستند.

به گزارش اسپوتنیک، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام نمود که ، مقامات ایران هنوز تصمیم نگرفته اند كه "جعبه های سیاه" هواپیمای سقوط شده اوکراین را به كشور دیگری ارسال كنند یا نه. 

تنها مسافری که از پرواز تهران - اوکراین جا ماند - اسپوتنیک ایران
تنها بازمانده از پرواز تهران - اوکراین

این منبع خبری در ادامه گفت: "در حال حاضر ، نمی توان گفت كه آیا می توانیم اطلاعات جعبه سیاه را رمزگشایی كنیم تا علت این فاجعه را دریابیم یا نه. من نمی دانم كه آیا در آینده جعبه سیاه را برای رمزگشایی به خارج از كشور ارسال می کنیم یا نه".

به گفته وی ، در حال حاضر متخصصان ایرانی سعی در رمزگشایی داده های جعبه سیاه هواپیما دارند و همه چیز به این بستگی دارد که آیا آنها موفق به انجام این کار به صورت کامل یا جزئی می شوند یا خیر.

نماینده ایران گفت: "رمزگشایی داده های جعبه سیاه حقوقی است که متعلق به کشوری است که در قلمرو آن هواپیما سقوط كرده می باشد."

وی افزود: کشورهایی که شهروندان آنها در هواپیما بودند و بر اثر این سانحه جان باختند و همچنین اوکراین در این کار می توانند کمک کند.

رضا جعفرزاده گفت: "در همین راستا ، گروهی از اوکراین برای یافتن علت این فاجعه به ایران دعوت شده اند. آنها پیش از این نیز، همکاری با بازرسان ایرانی را آغاز کرده اند."

در عین حال ، به گفته وی ، خیلی زود است که درباره دلایل احتمالی سقوط هواپیمای اوکراینی صحبت شود.

مدل این هواپیما بویینگ ۷۴۷ سری ۸۰۰ و متعلق به شرکت هواپیمایی اینترنشنال کشور اوکراین بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала