ظریف: نحوه برخورد آمریکا با ایران، عدم پایندی واشنگتن به حقوق بین المللی را نشان می دهد

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف: نحوه برخورد آمریکا با ایران، عدم پایندی واشنگتن به حقوق بین المللی را نشان می دهد
ظریف: نحوه برخورد آمریکا با ایران، عدم پایندی واشنگتن به حقوق بین المللی را نشان می دهد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف با بیان اینکه آمریکا با ترور سردار ایرانی سه اصل را زیر پا گذاشت گفت، روزهای آمریکا در منطقه به شماره افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، «محمد جواد ظریف» در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی.ان.ان»، اعلام کرد که آمریکا با ترور سردار قاسم سلیمانی، مرتکب نقض سه اصل مهم شد. 

آنچه با سپهبد قاسم سلیمانی دفن می‌شود + عکس - اسپوتنیک ایران
آنچه با سپهبد قاسم سلیمانی دفن می‌شود + عکس

آمریکا، «حاکمیت عراق»، «توافقی که با عراق امضا کرده بود» و «احساسات مردم» را زیر پا گذاشت اما پاسخ خود را از پارلمان عراق گرفتند و پاسخ مردم را نیز دریافت خواهند کرد.

محمد جواد ظریف تأکید کرد که مردم منطقه از دست آمریکا خشمگین هستند و خواستار خروج آن از منطقه‌اند. «روزهای آمریکا در خاورمیانه به شماره افتاده است».

روز جمعه 13 دی 1398، پنتاگون اعلام نمود كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. پس از این ترور، وزارت امور خارجه ایران در دو نوبت سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را فرا خواند و مراتب اعتراض خود را اعلام نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала