در اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشیع پیکر سردار سلیمانی، 32 نفر جان باختند

© Sputnik / Mazyar Asadiدر اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشیع پیکر سلیمانی، 35 نفر جان باختند
در اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشیع پیکر سلیمانی، 35 نفر جان باختند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شهر کرمان، در اثر ازدحام جمعیت در میان تشییع کنندگان پیکر سردار سلیمانی، 32 نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

به گزارش اسپوتنيک، امروز در مراسم تشييع پيکر سردار شهید سلیماني در شهر کرمان سی و پنج نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند. 

مراسم تشییع قاسم سلیمانی در ایران - اسپوتنیک ایران
لحظه به لحظه مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان/ ازدحام جمعیت مانع تشییع پیکر سردار شد +ویدئو

با اطلاعات تکمیلی، تعداد کشته شدگان 32 نفر و 190 مجروح است. 

جناب آقای دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس ایران در این خصوص گفت: "متأسفانه ، به دلیل ازدحام و تجمع گسترده شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی در کرمان ، چندین نفر جان باختند ، چندین نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند." به گفته وی ، شرایط این حادثه در حال روشن شدن است ، اطلاعات تکمیلی پس از تحقیقات لازم منتشر می شود و  در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم.

براساس گزارش های منتشر شده از کرمان، در مراسم  تشییع برخی افراد با پوشیدن کفن و با نوشته «انتقام» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان نیز با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بیداریم» و «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» در این مراسم حضور پیدا کردند.

گفتنی است، با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала