اعزام 6 بمب‌افکن «ب-52» آمریکا به خاورمیانه

اشتراک
پنتاگون قصد دارد علاوه بر 6 بمب‌افکن اضافی، 200 سرباز دیگر در زمینه افزایش تنش با ایران به خاورمیانه اعزام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»، با استناد به نماینده  وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، پنتاگون قصد دارد علاوه بر 6 بمب‌افکن اضافی، 200 سرباز دیگر در زمینه افزایش تنش با ایران به خاورمیانه اعزام کند.

نظامیان آمریکایی که در پایگاهی در ایتالیا مستقر هستند به خاورمیانه اعزام خواهند شد. تعدادی از آنها باید امنیت سفارتخانه آمریکا در بیروت را تأمین کنند. بمب‌افکن‌ها در روزهای نزدیک به محل مأموریت جدید خود خواهند رسید. بمب‌افکن ها در جزیره « دیگوگارسیا» مستقر خواهند شد که سرزمین دریایی بریتانیا در اقیانوس هند بحساب می‌آید.

تفنگداران دریایی آمریکا راهی خاورمیانه شدند - اسپوتنیک ایران
تفنگداران دریایی آمریکا راهی خاورمیانه شدند

به گزارش شبکه تلویزیونی «سی ان ان» این محل به این دلیل انتخاب شده است که دور از دسترس موشک های ایرانی قرار دارد. پس از اعزام گروه جدید، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در خاورمیانه به 80 هزار نفر خواهد رسید.

با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. ترامپ 2 ماه ژانویه دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد که باعث بروز تنش در منطقه شد. روز 3 ژانویه موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی شلیک شد.ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد.

مردم عراق نیز در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند. آنها همراه 8 نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала