اروپا خواستار خروج ترکیه از لیبی شد

© AFP 2023 / Bulent Kilicاروپا خواستار خروج ترکیه از لیبی شد
اروپا خواستار خروج ترکیه از لیبی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان خواستار پایان دادن به مداخله ترکیه در لیبی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس سرویس خارجه اتحادیه اروپا ژوزل بورل، پس از دیدار با وزیران خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان در مورد لیبی، گفت: ما خواستار توقف فوری عملیات برای جلوگیری از تشدید خشونت و همچنین مداخلات خارجی ترکیه هستیم.

رفتارهای ترکیه در لیبی، وضعیت منطقه را پیچیده تر می کند - اسپوتنیک ایران
رفتارهای ترکیه در لیبی، وضعیت منطقه را پیچیده تر می کند

وی به خبرنگاران گفت: ما در بیانیه مشترک به توافق رسیدیم ... ما خواستار پایان سریع هرگونه تشدید خشونت و همچنین مداخلات خارجی هستیم که در روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: وقتی من از افزایش مداخلات خارجی صحبت می کنم، منظورم مداخله ترکیه است. در حومه پایتخت لیبی از 4 آوریل سال گذشته درگیری های مسلحانه یگان های ارتش ملی لیبی با شورای ملی انتقالی لیبی در جریان است.

در اواسط ماه دسامبر، ژنرال حفتر از آغاز یک نبرد قاطع و پیشروی در طرابلس خبر داد، که هنوز هم توسط نیروهای شورای انتقالی ملی بین المللی لیبی کنترل می شود. تاکنون هیچ موفقیت قابل توجهی توسط ارتش ملی لیبی حاصل نشده است؛ هر یک از طرف ها همچنان به حفظ موقعیت خود، مبادله گلوله باران و حملات هوایی می کنند.

در اوایل ژانویه، پارلمان ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی برای کمک به دولت شناخته شده بین المللی رای داد.

پس از سرنگونی و ترور رهبر لیبی معمر قذافی در سال 2011، لیبی عملا از عملکرد یک کشور واحد باز ایستاده است.
اکنون قدرت دوگانه در کشور حاکم است. پارلمان منتخب مردم در شرق و در غرب در پایتخت کشور طرابلس، شورای ملی انتقالی لیبی، با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده، تصمیم می گیرد. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش ملی لیبی همکاری می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала