اعلام آمادگی بولتون برای شهادت دادن در جلسه استیضاح ترامپ

© AP Photo / Andrew Harnikاعلام آمادگی بولتون برای شهادت دادن در جلسه استیضاح ترامپ
اعلام آمادگی بولتون برای شهادت دادن در جلسه استیضاح ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا برای ارائه شهادت در جلسه استیضاح دونالد ترامپ اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که او آماده شهادت در مجلس سنا در خصوص پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

استيضاح ترامپ دعوا بر سر تصاحب قدرت در آمريكاست - اسپوتنیک ایران
استيضاح ترامپ دعوا بر سر تصاحب قدرت در آمريكاست

بولتون در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در وب سایت وی منتشر شد، اعلام کرد: "من به این نتیجه رسیدم که اگر سنا احضاریه‌ای برای شهادت صادر کند، من آماده این کار هستم."

پیش از این بولتون بارها و بارها از شهادت در مجلس نمایندگان امتناع ورزیده بود. در مجلس سنا اکثریت متعلق به جمهوریخواهان است.

​گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "کارشکنی در تحقیقات کنگره" رای داده است. ترامپ سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از روسای جمهور آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند. ادامه روند استیضاح ترامپ توسط سنا که اکثریت اعضای آن جمهوری خواه هستند، صورت می‌پذیرد. نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت که از ارسال فوری دو لایحه استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا به سنا خودداری می‌کند و به دنبال "یك روند عادلانه" خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала