در مجلس آلمان، اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی نامیدند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / در مجلس آلمان، اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی نامیدند
در مجلس آلمان، اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی نامیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رولف موتزنیچ، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در بوندستاگ(مجلس آلمان) حمله ایالات متحده به منطقه فرودگاه بغداد که باعث درگذشت فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران و تعدادی دیگر از همراهان وی شد را نقض قوانین بین المللی می داند.

به گزارش اسپوتنیک، رولف موتزنیچ، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در بوندستاگ(مجلس آلمان) حمله ایالات متحده به منطقه فرودگاه بغداد که باعث درگذشت فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران و تعدادی دیگر از همراهان وی شد را نقض قوانین بین المللی می داند.

موتزنیچ معتقد است: "حقوق بین الملل نقض شد و همچنین درک ما از استفاده از قدرت دولت، که مبتنی بر قانون و دموکراسی است نیز آسیب دید." وی خاطرنشان کرد: این اصول را نباید مورد غفلت قرار داد حتی اگر سلیمانی، که به گفته وی، مسئول کشته شدن غیرنظامیان و تخریب کل منطقه باشد، نمی توان از این اصول غافل شد.

در تاریخ 13 دی 1398 به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند. پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала