تلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی

© AP Photo / Cliff Owenتلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی
تلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه در اظهاراتی مدعی شد که «اطلاعات موثق» حاکی از آن بود که سردار سلیمانی در حال طرح ریزی حمله هایی به تأسیسات آمریکا در عراق، سوریه و لبنان بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، برایان هوک در گفتگو با تلویزیون العربیه  گفت: «نخستین وظیفه رئیس جمهور [تأمین] امنیت مردم آمریکا است. [سردار سپهبد] قاسم سلیمانی در حال طرح ریزی حمله‌هایی خطرناک در منطقه علیه آمریکائیان در عراق، سوریه و لبنان بوده است که می‌توانست به مرگ هزاران نفر بیانجامد».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «رئیس جمهور دارای وظیفه و مسئولیت قانونی برای جلوگیری از اقداماتی در جهت کشتن مردم آمریکا است. وی [ترامپ] یک اقدام کاملاً قانونی را انجام داد».

دلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
تلاش برای توجیه ترور سردارسلیمانی در توییت های ترامپ

برایان هوک بدون اشاره به جزئیات بیشتر در مورد منبع اصلی این اطلاعات گفت: «من تمام اطلاعاتی را که از این تصمیم پشتیبانی می‌کرد، دیده ام. این اطلاعات بسیار موثق بودند».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بامداد جمعه همچنین در مصاحبه با شبکه  الجزیره گفت که واشنگتن اطلاع کشورهای عربی و اسرائیل  از طرح ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را نه تأیید می‌کند و نه تکذیب.

وی در ادامه این مصاحبه گفت که آمریکا «ابو مهدی المهندس» جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را در لیست تروریستی خود قرار داده بود و مدعی شد که «ابومهدی المهندس پیشتر دستور حمله به سفارت آمریکا را صادر کرده و مقابله با این کشور را انتخاب کرده بود».

برایان هوک در ادامه ادعاهای خود گفت که سردار سلیمانی منافع آمریکا را هدف قرار داده و اقدامی که انجام شد، گامی پیشگیرانه برای توقف هرگونه حمله بوده است.

وزارت دفاع آمریکانیز  در شامگاه پنج شنبه به وقت محلی مدعی شده بود  که سردار سلیمانی «فعالانه درصدد طراحی نقشه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی آمریکا بوده» و اینکه سردار سلیمانی «مسئول مرگ صدها آمریکایی و نیروهای نظامی ائتلاف و همچنین مجروح شدن هزاران نفر است!»

صبح روز 13 دی 1398، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала