تلاش برای توجیه ترور سردارسلیمانی در توییت های ترامپ

© AP Photo / Evan Vucciدلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟
دلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهورامریکا در جدیدترین توییت های خود تلاش کرده ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درعراق را توجیه کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در این توییت ها نوشته است: "ژنرال قاسم سلیمانی طی دوره‌ای طولانی هزاران آمریکایی را کشته یا زخمی کرده است و برنامه کشتن خیلی‌های دیگر را هم داشت.. اما گرفتیمش! او مسئول مستقیم و غیرمستقیم مرگ میلیون‌ها نفر بود، از جمله شمار زیادی از معترضان که در خود ایران کشته شدند. ایران نمی‌تواند این را اذعان کند اما او در ایران مورد نفرت بود و از او می‌ترسیدند. ایرانیان  اصلا به اندازه‌ای که رهبرانشان می‌خواهند به جهان نشان بدهند سوگوار نیستند. او باید سال‌ها پیش کشته می‌شد."

​صبح امروز در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

وزارت خارجه روسیه ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد. پیش از این ، سیاستمداران و کارشناسان از جمله در امریکا این ترور را مورد نکوهش قرار داده و از جمله برنی ساندرز ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده  در اظهار نظر خود ، این حادثه را تشدید خطرناک تنش در منطقه نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала