مقتدی صدر به نیروهای مقاومت دستور آماده باش داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مقتدی صدر به نیروهای تحت فرمان خود دستور آماده باش داد
مقتدی صدر به نیروهای تحت فرمان خود دستور آماده باش داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقتدی صدر پیامی را به مناسبت کشته شدن سردار سلیمانی صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، مقتدی صدر در پیامی به مناسبت کشته شدن سردار سلیمانی اعلام کرد: من به عنوان مسئول مقاومت ملی عراق به مجاهدان و به ویژه جیش المهدی و تیپ های «الیوم الموعود» فرمان آماده باش می دهم. گروه های ملی و قانونمندی که تحت فرمان ما هستند، باید برای حمایت از عراق در آمادگی کامل باشند.

صدر در پیام توییتری، کشته شدن سردار سیلمانی، فرمانده سپاه قدس و همراهان وی را به مرجعیت، رهبری، مردم و دولت ایران تسلیت گفت و افزود: روشن است که ترور سلیمانی توسط استکبار جهانی، هدف قرار دادن جهاد، مبارزه و روح انقلابی است. اما آنها نمی توانند عزم و اراده ما را از بین ببرند و ما را از جهاد منصرف کنند.

چرا آمریکا از سردار سلیمانی می ترسید؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا آمریکا از سردار سلیمانی می ترسید؟

در پیام مقتدی صدر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال تعالی فی محکم کتابه العزیز فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت مجاهد حاج قاسم سلیمانی و همراهان مومن وی را به خودم، مرجعیت، رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گویم.

مشخص است که هدف قرار دادن او توسط استکبار جهانی، هدف قراردادن جهاد، معارضه و روحیه انقلابی بین المللی است.اما آنها نمی توانند در عزم ما و جهاد ما خللی ایجاد کنند.

از خداوند می خواهم که منطقه را از خطر دور کند، عراق عزیز ما را از خطرات و بلاها دور کند، از همه می خواهیم که حکیمانه و هوشمندانه عمل کنند.

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای حشد شعبی بوده است. سازمان حشد شعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است. مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند.

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه ابو مهدی مهندس، جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به کشته شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به کشته شدن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تایید کرد. در اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آمده: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала