رسانه آمریکایی: ترامپ موفق به منزوی کردن ایران نشد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه آمریکایی: ترامپ موفق به منزوی کردن ایران نشد
رسانه آمریکایی: ترامپ موفق به منزوی کردن ایران نشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه‌ آمریکایی نوشت که آمریکا به دنبال سیاست منزوی کردن ایران بود اما اکنون مشخص گردیده که این هدف محقق نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید سنگر، تحلیگر برجسته روزنامه نیویورک‌تایمز درباره سیاست ترامپ در قبال ایران و کره شمالی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای ریاست‌جمهوری خود متعهد شده بود قادر به منزوی کردن ایران و مسحور کردن کره شمالی است، اما حالا مشخص شده که این امر به این سادگی‌ها هم نیست.

وی به اعتراضات مردم عراق در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در واکنش به حمله یکشنبه شب جنگنده‌های آمریکایی به مقر الحشد الشعبی عراق اشاره کرد و با نسبت دادن آن به ایران نوشت، در حالیکه حمله تحت حمایت ایران به سفارت آمریکا در بغداد ظاهراً تحت کنترل درآمده است، اما در واقع نگرانی‌های طولانی‌ مدت و قدیمی ترامپ را تأیید می‌کند که می‌گفت دیپلمات‌ها و ارتش آمریکا در غرب آسیا به سادگی مورد هدف قرار می‌گیرند و همچنین تأییدی بر اظهارات او بود که خواستار خروج آمریکا از منطقه بود.

ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند - اسپوتنیک ایران
ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند

دیوید سنگر همچنین به اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اشاره کرد که گفته بود، جهان "شاهد یک سلاح راهبردی جدید" خواهد بود. این اظهارات رهبر کره شمالی، ظاهراً پایان تجربه 18 ماهه‌ای است که طبق آن ترامپ معتقد بود که قدرت شخصیت وی و وعده پوچ تحولات اقتصادی کره شمالی، مشکلی را که 12 رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با کره شمالی داشتند، از بین می‌برد. ترامپ یکسال پیش در یک پیام توییتری درباره کره شمالی گفت: "دیگر هیچ تهدید هسته‌ای از سوی کره شمالی وجود نخواهد داشت".

این گزارش سپس با اشاره به ناکارآمدی رویکرد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی نوشت، تهران و پیونگ‌یانگ هر دو ظاهراً آسیب‌پذیری رئیس‌جمهوری را حس کرده‌اند که در آستانه استیضاح است و با چالش انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا روبرو است. 

دیوید سنگر سپس به حمایت روسیه و چین از ایران اشاره کرد و نوشت روسیه و چین نیز گام بعدی را برداشتند، هفته گذشته، یک رزمایش دریایی مشترک را با ایران در خلیج عمان آغاز کردند و این رزمایش گرچه از نظر نظامی اهمیتی نداشت اما از نظر ایران، این رزمایش های نظامی نماد داشتن دو ابرقدرت هسته‌ای در کنار این کشور محسوب می‌شد.

این گزارش ادامه داد، علیرغم آنکه ایران در مقابل فشارهای حداکثری و قطع جریان نفت آسیب‌پذیر است اما از طرف دیگر، آمریکا نیز در مقابل حملات کاملاً آشکار به نظامیان و نفتکش‌ها آسیب پذیر است.

این نشریه ضمن تأکید بر اینکه ایران و کره شمالی هیچ هراسی از سیاست‌های واشنگتن ندارند، نوشت که واشنگتن به دنبال منزوی کردن ایران بود، اما موفق به تحقق این هدف نشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала