پمپئو حمله به سفارت آمریکا را کار "دست نشاندگان ایران" دانست + عکس

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو حمله به سفارت آمریکا را کار "دست نشاندگان ایران" دانست + عکس
پمپئو حمله به سفارت آمریکا  را کار دست نشاندگان ایران  دانست + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا "چهار تروریست دست نشانده ایران" را به دست داشتن در حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو در توییتر نوشت:" حمله امروز توسط تروریست‌ها ابو مهدی المهندس، قیس خزعلی سازماندهی شد و از حمایت هادی عامری و فالح الفیاض، " نیروهای نیابتی ایران" بهره مند بود." وی عکس هایی را ضمیمه کرد که به گفته وی ، هر چهار مرد در آنها دیده می شوند. به گفته پومپئو ، این عکس ها در نزدیکی سفارت آمریکا گرفته شده است.

​المهندس شبه نظامیان شیعه عضو نیروی بسیج مردمی را در عراق رهبری می کند و الخزعلی رهبری گروه های شیعه ای را بر عهده دارد که در ایالات متحده با عنوان "گروه های ویژه" شناخته می شوند. هادی عامری رهبری سازمان بدر ، شاخه نظامی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق را برعهده دارد. الفیاض یک سیاستمدار عراقی ، رئیس سابق شورای امنیت ملی و رهبر نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی)  است.

روز سه شنبه معترضین در بغداد برای انتقام گیری به خاطر حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان شیعه، دیوار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند که منجر به آتش گرفتن یکی از ورودی های منتهی به این سفارت شد. پیش از این نیز شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کرده بودند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن نمایندگی های دیپلماتیک و ادارات دولتی مستقر هستند، حمله کنند. تظاهرات اعتراضی  در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای گروه شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند،  آغاز شد.سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد هیچ زخمی در بین دیپلمات های آمریکایی وجود ندارد. آمریکا مقامات ایرانی را به این حمله متهم کرده است اما تهران این موضوع را انکار می کند. پنتاگون توضیح داد حمله به اعضای گروه شیعه كتائب حزب الله در پاسخ به حملات این جنبش به پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک انجام شد که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکا و زخمی شدن چهار سرباز این کشور گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала