احضار کاردار سوئیس برای اعتراض شدید ایران به آمریکا

© Sputnik / Siavash Sobhgahiساختمان وزارت امور خارجه ایران
ساختمان وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران برای بیان اعتراض خود نسبت به سیاست های آمریکا در منطقه، کاردار سوئیس را فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، کاردار سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در خصوص مواضع مقامات آمریکا در ارتباط با حوادث و تحولات عراق به وزارت امور خارجه احضار شده و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات جنگ طلبانه و ناقض منشور ملل متحد مقامات آمریکایی به حافظ منافع ایالات متحده ابلاغ گردید. 

محسن بهاروند دستیار وزیر امور خارجه در جلسه ای با کاردار سوئیس از وی خواست که علاوه بر اعلام اعتراض ایران به آمریکا این پیام را به آنها برساند که « کشور عراق یک کشور مستقل بوده و مردم عراق نیز مردمی آزادیخواه، استقلال طلب و شرافتمند هستند. ارتش آمریکا بدون ارائه کوچکترین شواهدی در مورد مقصر بودن آنها حداقل 25 نفر از جوانان ملت عراق را کشته و تعداد بیشماری مجروح شده اند. آمریکایی‌ها حتی دو نقطه را همزمان در سوریه بمباران کرده‌اند که نشان می دهد بدنبال اهداف دیگری هستند و بهانه جویی می کنند.

مقامات آمریکایی بهتر است دست از فرافکنی برداشته و بی دلیل به کشور ما اتهام نزنند.»

بهاروند همچنین خاطر نشان کرد: «ایران کشوری جنگ طلب نیست ولی در مقابل هیچ تهدید و هر اقدام نابخردانه‌ای هم دست بسته نیست و با تمام قدرت از خود دفاع می نماید. دولت آمریکا بجای اتهام زنی بی مورد به دیگران باید یاد بگیرد چگونه با ملتهای دیگر حرف بزند و دست از اشغالگری بردارد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала