آمریكا حمله به سوریه و عراق را ارسال سیگنال به ایران می داند

© Sputnik / Stanislav Savelyevآمریكا حمله به سوریه و عراق را ارسال سیگنال به ایران می داند
آمریكا حمله به سوریه و عراق را ارسال سیگنال به ایران می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک: حملات هوایی آمریکا علیه تأسیسات کتائب حزب الله در عراق و سوریه نشانگر این است که ایالات متحده حمله به تاسیسات خود را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در یک مصاحبه تلفنی گفت: حملات هوایی آمریکا علیه تأسیسات کتائب حزب الله در عراق و سوریه نشانگر این است که ایالات متحده حمله به تاسیسات خود را تحمل نخواهد کرد.

وی گفت: "پرزیدنت ترامپ یک سیگنال واضح به ایران ارسال کرد که آمریکا حمله به تأسیسات و شهروندانش را تحمل نخواهد کرد. اگر مورد حمله ایران یا حامیان آن قرار بگیریم، یک واکنش قاطع نشان خواهیم داد."

به گفته وی حملات هوایی آمریکا علیه 5 تاسیسات نیروهای حامی ایران در عراق و سوریه دفاعی بوده است و هدف انبارهایی اسلحه و پاسگاههای فرماندهی کتائب حزب الله بوده است.

آمریکا: توانستیم بیشترین حملات احتمالی ایران را خنثی کنیم - اسپوتنیک ایران
آمریکا: توانستیم بیشترین حملات احتمالی ایران را خنثی کنیم

پیشتر اعلام شده بود که مقر لشکر 45 گردان‌های حزب‌الله در منطقه القائم واقع در غرب استان الانبار هدف حملات آمریکایی ها قرار گرفته است. ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی این کشور در خاک عراق، اعلام کرد: نیروهای ما حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به گردان‌های حزب‌الله عراق در خاک این کشور و سوریه انجام دادند. برخی منابع عراقی از کشته و زخمی شدن شماری در این حملات خبر دادند.

جاناتان هافمن، معاون وزیر دفاع آمریکا مدعی شده بود: این حمله در پاسخ به حملات گردان‌های حزب‌الله علیه پایگاه‌های عراقی که نیروهای ائتلاف علیه داعش مستقر بودند، انجام شد. افراد مسلح ناشناس عصر جمعه گذشته چندین راکت به سمت پایگاه نظامی " K-۱ " در نزدیکی شهر کرکوک در شمال عراق شلیک کردند.  بر اساس اعلام فرماندهی نظامی آمریکا، در این حمله چند سرباز آمریکایی زخمی شدند و یک پیمانکار غیرنظامی نیز کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала