اتحادیه اروپا خواستار توقف حمله ارتش سوریه به تروریست ها شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا خواستار توقف حمله ارتش سوریه به تروریست ها شد
اتحادیه اروپا خواستار توقف حمله ارتش سوریه به تروریست ها شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا خواستار متوقف کردن حمله ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در ادلب است.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا خواستار محافظت از غیرنظامیان در استان ادلب و جلوگیری از تهاجم دولت است که در 19 دسامبر برای پاکسازی این استان از شبه نظامیان از جبهه النصره و سازمان های تروریستی دولت اسلامی آغاز شد.

در این بیانیه صادر شده در روز یکشنبه، در بروکسل توسط نماینده رسمی سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است که، اتحادیه اروپا حضور گروه های تروریستی در ادلب را تأیید و خاطرنشان کرده که این واقعیت برای بروکسل "نگران کننده" است.

این سند می گوید: "تشدید خشونت ها در شمال غربی سوریه توسط دوت سوریه و متحدین آن متوقف شود. این حمله شامل حملات هوایی بی هدف و توپخانه ای به غیرنظامیان و مسیرهای فرار نیز مربوط می شود.

این اقدامات منجر به تلفات، زخمی شدن و آوارگی بیش از 80 هزار نفر نفر شد. سه میلیون غیرنظامی در ادلب زندگی می کنند که باید از آنها محافظت شود.

ارتش سوریه حمله تروريست ها در ادلب را دفع کرد - اسپوتنیک ایران
ارتش سوریه حمله تروريست ها در ادلب را دفع کرد

در بیانیه اتحادیه اروپا تأکید شده است: حضور سازمان هایی در ادلب که توسط سازمان ملل متحد به عنوان تروریست شناخته شده اند، باعث نگرانی همه ما می شود؛ اما این امر باعث نمی شود که از استانداردهای بین المللی بشردوستانه یا حمله به به مناطق مسکونی غیرنظامیان غفلت شود. بروکسل خواستار "دسترسی نامحدود سازمانهای بشردوستانه به منطقه درگیری" است.

ادلب تنها منطقه ای در سوریه است که از سال 2012 در دست گروه های مسلح غیرقانونی مانده است. در سال 2017، یک منطقه حائل در شمال آن ایجاد شد که شبه نظامیانی که حاضر به زمین گذاشتن اسلحه در غوطه شرقی و مناطق جنوبی سوریه نیستند، به آنجا حرکت کردند. در این استان 12 پاسگاه ارتش ترکیه وجود دارد.

در طی سه سال گذشته، هنگامی که ارتش سوریه با حمایت روسیه و ایران، کشور را از گروه های مختلف تروریستی رهایی بخشید، استان ادلب همچنان منطقه‌ ای باقی مانده است که شبه نظامیان از نقاط مختلف کشور به همراه خانواده هایشان به آنجا منتقل شدند. در میان آنها، هزاران مهاجر از اتحادیه اروپا، از جمله همسران و فرزندان اسلامگرایان که علیه دولت دمشق جنگیدند وجود دارد. کشورهای اتحادیه اروپا از پذیرش این افراد خودداری می کنند.

در 19 دسامبر، جنگجویان ارتش سوریه حمله به ادلب را آغاز کردند. تا به امروز 46 شهرک در جنوب شرقی ادلب آزاد شده است، قلمرویی به وسعت 320 کیلوترمتر مربع به کنترل دولت مشروع بازگردانده شده است.

با تصمیم دیوان عالی فدراسیون روسیه در 29 دسامبر 2014، گروه اسلام گرایان جبهه النصره به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شدند. فعالیت های این گروه در روسیه ممنوع است.

با تصمیم دیوان عالی فدراسیون روسیه در 29 دسامبر 2014، گروه دولت اسلامی داعش به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت های این گروه در روسیه ممنوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала