اسناد سری سازمان اطلاعات بریتانیا ام آی 6 در هنگام تعمیرات ساختمان گم شدند

© Flickr / Steve Harrisاسناد سری سازمان اطلاعات بریتانیا ام آی 6 در هنگام تعمیرات ساختمان گم شد
اسناد سری سازمان اطلاعات بریتانیا ام آی 6 در هنگام تعمیرات ساختمان گم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هنگام تعمیر ساختمان اطلاعات بریتانیا MI-6، اسناد محرمانه این سازمان گم شد، در این بین اسنادی شامل جزئیات مربوط به ساختمان جدید و همچنین سیستم های هشدار وجود داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، در هنگام تعمیر ساختمان اطلاعات بریتانیا MI-6، اسناد محرمانه این سازمان گم شد، در این بین اسنادی شامل جزئیات مربوط به ساختمان جدید و همچنین سیستم های هشدار وجود داشت. این ساختمان که در منطقه واکسول کراس لندن قرار دارد به خاطر اینکه در فیلم های 007 جیمزباند نمایی از این ساختمان در فیلم وجود دارد، شهرت جهانی پیدا کرده است.

سازمان اطلاعاتی بریتانیا به خاطر اینکه قوانین ایمنی مورد نقض جدی قرار گرفته بود، قرارداد میلیون پوندی با پیمانکار، شرکت ساختمانی بالفور بییتی را فسخ کرد. مشخص شد که بیش از 100 طرح از MI-6 ناپدید شدند. این حادثه بقدری جدی بود که زنگ خطر به صدا در آمد و به سازندگان، مهندسان و پیمانکاران MI-6 اجازه خروج از ساختمان داده نشد و کل ساختمان مسدود شد و همه آنها تحت بازرسی کامل قرار گرفتند. بیشتر اسناد داخل ساختمان پیدا شدند، اما بعضی از آنها هرگز پیدا نشدند.

رئیس سابق ام ای 6 از رشوه صدام حسین به ژاک شیراک پرده برداشت - اسپوتنیک ایران
رئیس سابق ام ای 6 از رشوه صدام حسین به ژاک شیراک پرده برداشت

روزنامه سان نیز به نوبه خود گزارش داد دسترسی به اسناد محرمانه بسیار سخت است و حدود 40 کارمند در پروژه بازسازی شرکت داشتند. اکنون سرویس امنیت باید این مسئله را تشخیص دهد كه آیا این حادثه نتیجه یك شلختگی معمولی بوده است یا اینكه در نتیجه سرقت برنامه ریزی شده اسناد طبقه بندی شده گم شده اند.

منبعی نیز در این زمینه گفت: "از دست دادن چنین اسناد حساسی بسیار غیرمسئولانه بود. اسناد برای هرگونه عوامل خارجی یا تروریست ها همانند یک گنج طلا خواهد بود." وی افزود: با تجزیه و تحلیل این مطالب محرمانه می توانید به راحتی ایده ای از نحوه ساماندهی سیستمهای امنیتی در MI-6 را بدست آورید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала