اردوغان قول داد تا در صورت لزوم، حمایت نظامی از لیبی را تقویت کند

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSاردوغان قول داد تا در صورت لزوم، حمایت نظامی از لیبی را تقویت کند
اردوغان قول داد تا در صورت لزوم، حمایت نظامی از لیبی را تقویت کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش آماده است تا در صورت لزوم، با استفاده از نیروهای دریایی، هوایی و زمینی، پشتیبانی نظامی از لیبی را تقویت کند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش آماده است تا در صورت لزوم، با استفاده از نیروهای دریایی، هوایی و زمینی، پشتیبانی نظامی از لیبی را تقویت کند.

مجلس ترکیه روز شنبه تفاهم نامه همکاری های نظامی منعقد شده با دولت در طرابلس را تصویب کرد. پیش از این اردوغان از احتمال ارسال ارتش ترکیه به لیبی خبر داده بود و گفته بود در صورت درخواست مقامات لیبیایی آماده است تا نیروهای نظامی به این کشور اعزام نماید.

اردوغان در مراسم راه اندازی زیردریایی ترکیه گفت: "اگر ما کاری در لیبی نداشته باشیم پس آتاتورک(نخستین رئیس جمهور ترکیه) به دنبال چه چیزی در آنجا بود؟ بنابراین این مکانی است که باید ما را نگران کند. ما آماده هستیم تا پشتیبانی نظامی خود را از لیبی بیشتر کنیم و برای هر درخواست لیبی با استفاده از هوا، زمین و دریا ارزش قائل هستیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала