اجلاس ایران و ژاپن به بخشی از تلاشهای دیپلماتیک در خاورمیانه تبدیل خواهد شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinاجلاس ایران و ژاپن به بخشی از تلاشهای دیپلماتیک در خاورمیانه تبدیل خواهد شد
اجلاس ایران و ژاپن به بخشی از تلاشهای دیپلماتیک در خاورمیانه تبدیل خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد: مذاکراتی که بین ژاپن و ایران در سطوح بالا و در هفته جاری در توکیو برگزار می شود، بخشی از تلاش های دیپلماتیک برای تثبیت خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد: مذاکراتی که بین ژاپن و ایران در سطوح بالا و در هفته جاری در توکیو برگزار می شود، بخشی از تلاش های دیپلماتیک برای تثبیت خاورمیانه خواهد بود.

رئیس جمهور ایران حسن روحانی در تاریخ 20 تا 21 دسامبر به ژاپن سفر می کند و با نخست وزیر ژاپن شینزو آبه دیدار و گفتگو خواهد کرد. این اولین سفر رئیس جمهور ایران به ژاپن در 19 سال گذشته خواهد بود.

وزارت امور خارجه ژاپن بیان کرد: "ژاپن برای کاهش تنش ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه تلاش های دیپلماتیک را با همکاری کشورهای علاقمند، از جمله ایالات متحده و ایران انجام می دهد. نخست وزیر آبه به عنوان بخشی از این تلاش های دیپلماتیک، در مورد روابط دوجانبه ، مسائل منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهور ایران جلسه ای را برگزار خواهد کرد."

در اواسط ژوئن سال 2019، نخست وزیر ژاپن به طور رسمی به تهران سفر كرد و نخستین نخست وزیر ژاپن بود كه در 41 سال گذشته به این كشور سفر كرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала