تحریم های آمریکا دو زندان در ایران را نیز در بر خواهد گرفت

© AP Photo / Cliff Owenتلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی
تلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه از قصد دولت این کشور برای تحریم دو زندان در ایران به بهانه اغتشاشات اخیر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویداد 24، «برایان هوک»، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت آمریکا قصد دارد دو زندان در ایران را که مطابق ادعا‌ها ۷۰۰۰ نفر از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در آن نگهداری می‌شوند را به فهرست تحریم‌ها اضافه کند.

به گفته هوک، «ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ» و «زندان قرچک» اماکنی هستند که آمریکا آن‌ها را تحریم خواهد کرد.

هوک گفت: «ایالات متحده خواستار آزادی فوری همه معترضان بازداشت‌شده و همچنین زندانیان سیاسی بازداشت‌شده از سوی ایران است.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده  پیش از این گفته بود آمریکا تحریم‌های بیشتری این بار به بهانه حقوق بشر، علیه ایران وضع کند. او بار دیگر گفت واشنگتن تلاش می‌کند تا ایران را به «کشوری عادی» تبدیل کند.

از ابتدای اغتشاشات در برخی شهر‌های ایران، بسیاری از مقام‌های آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور از این ناآرامی‌ها حمایت کرده‌اند.

«برایان هوک» چندی پیش هم در مصاحبه‌ای به صراحت گفته است که واشنگتن از شرایط پیش‌آمده در ایران «خرسند» است.

اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران  در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات  گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئویی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала