هوک: مقامات ایران مسئول کشته شدن 1000 معترض هستند

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک، مقامات ایران را در کشته شدن نزدیک به هزار شرکت کننده در اعتراضات مسئول دانست.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگو با خبرنگاران در روز 5 ماه دسامبر اعلام کرد که مقامات ایران در کشته شدن نزدیک به هزار شرکت کننده در اعتراضات مسئول هستند.

وی در ادامه گفت:«فرض می‌شود که رژیم حاکم در ایران بیش از 1000 نفر از شهروندان ایران را از زمان آغاز اعتراضات کشته است. نمی توانیم با اطمینان کامل این موضوع را تأیید کنیم، زیرا مقامات از درز اطلاعات در این خصوص جلوگیری می‌کنند.  دست‌کم 12 کودک از جمله بچه های 14-13 ساله وجود دارند».

هوک اعلام نمود که مایک پمپئو قصد دارد تحریم یکجانبه علیه 2 دارالتادیب‌ بزرگ ایران اجرایی کند.

میزان کشته شدگان اعتراضات ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران
میزان کشته شدگان اعتراضات ایران چقدر است؟

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئویی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала