دستگیری 79 لیدر در خوزستان

© Sputnikدستگیری 79 لیدر در خوزستان
دستگیری 79 لیدر در خوزستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
79 تن از رهبران اعتراضات سراسری اخیر ایران در استان خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت اطلاعات ایران، نیروهای امنیتی 79 رهبر نا آرامی های اخیر ایران در استان خوزستان را بازداشت کردند.

در این گزارش آمده است: 79 فرد كلیدی كه در حمله به پایگاه های پلیس و ارتش، تأسیسات خصوصی و عمومی و مردم استان خوزستان شركت كرده اند در طی اغتشاشات و پس از آشوب، شناسایی و بازداشت شدند.

علاوه بر این، وزارت اطلاعات در مورد شناسایی سه گروه تروریستی که از سوی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس پشتیبانی دریافت کرده اند و نقش مهمی در سازماندهی اغتشاشات ایفا کرده اند، گزارش می دهد. سرویس مطبوعاتی افزود: یكی از شهروندان این كشور از جمله دستگیر شدگان است.

در 15 نوامبر، دستورالعمل دولت در ایران به اجرا درآمد که قیمت بنزین را تا 30،000 ریال (حدود 0.2 دلار) در هر لیتر افزایش دهد، که در واقع به معنای افزایش سه برابری هزینه سوخت است.

پس از این تصمیم، اعتراضاتی در تعدادی از شهرهای ایران صورت گرفت که به درگیری با پلیس تبدیل شد. معترضین دفاتر بانک ها و پمپ بنزین ها را آتش زدند. شورش در صدها شهر مشاهده شد. داده های رسمی درباره تعداد کشته شدگان هنوز به صورت رسمی ارائه نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала