پلیس استان هرمزگان 31 نفر را به جرم تحریک اعتراضات اخیر بازداشت کرد

© Photo / fardanewsپلیس استان هرمزگان 31 نفر را به جرم تحریک اعتراضات اخیر بازداشت کرد
پلیس استان هرمزگان 31 نفر را به جرم تحریک اعتراضات اخیر بازداشت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای امنیتی استان هرمزگان، واقع در جنوب ایران، 31 نفر را به جرم تحریک برای اعتراضات از طریق شبکه های اجتماعی، بازداشت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان، غلامرضا جعفری روز شنبه در  رابطه با بازداشت عوامل اعتراضات اخیر گفت: " "31 نفر در اسرع وقت و با هماهنگی نمایندگان دستگاه قضایی در استان بازداشت شدند." به گفته جعفری: " این افراد پس از تعیین سهمیه بنزین، برای تحریک مردم به اعتراضات خیابانی، آشوب، خرابکاری و خسارت به اماکن عمومی و خصوصی، در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار پست ها و فراخوان هایی کردند."

دادخواست غرامت 130 میلیاردی ایران از آمریکا به خاطر ناآرامی های اخیر - اسپوتنیک ایران
دستگیری ۱۰۰ نفر از لیدرها و عوامل اصلی اعتراضات اخیر در ایران

یادآور می شود که در 15 نوامبر، دستورالعمل دولت ایران در افزایش سه برابری قیمت بنزین به اجرا درآمد. که بر این اساس  قیمت بنزین را به 30،000 ریال در هر لیتر افزایش دهد، که در واقع به معنای افزایش سه برابری هزینه سوخت است.

پس از این تصمیم، اعتراضاتی در تعدادی از شهرهای ایران صورت گرفت که بیش از همه با درگیری با پلیس روبرو شد. معترضین دفاتر بانک ها و پمپ بنزین ها را آتش زدند. نا آرامی در صدها شهر ثبت شد. هنوز آمار رسمی درباره تعداد کشته شدگان اعلام نشده است، اما آمار رسانه های خارجی از چند ده تا چند صد نفر متفاوت است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала