فراخوان آمریکا خطاب به متحدان خود در ناتو

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر فراخوان آمریکا خطاب به متحدان خود در ناتو
فراخوان آمریکا خطاب به متحدان خود در ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا رهبران کشورهای عضو ناتو را به افزایش بودجه دفاعی خود و تخصیص وجوه بیشتر برای رفع نیازهای دفاعی فرا خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام عالی رتبه دولت  آمریکا ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت کاخ سفید انتظار دارد کشورهای عضو اتحادیه آتلانتیک شمالی مخارج دفاعی خود را تا 2% تولید ناخالص  داخلی افزایش دهند. خاطرنشان می شود که در حال حاضر فقط 9 کشور عضو ناتو توانسته اند به چنین شاخصی برسند.

چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ایده افزایش بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو حمایت کرده و خاطرنشان ساخت می خواهد این اتحادیه نظامی قوی تر شود.

صدراعظم آلمان: حفظ ناتو به نفع ماست  - اسپوتنیک ایران
صدراعظم آلمان: حفظ ناتو به نفع ماست

یادآور می شود بتازگی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که چندی پیش اظهار کرد، ناتو دچار مرگ مغزی شده است اعلام کرده که از گفته خود پشیمان نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد، اظهاراتش در رابطه با ناتو که دچار مرگ مغزی شده یک "بیدارباش" برای اعضای ائتلاف ناتو بوده و به خاطر گفتن این حرف عذرخواهی در کار نخواهد بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گفته های صریح رئیس جمهور فرانسه در آستانه نشست 4 دسامبر ناتو در بریتانیا واکنش‌های شدیدی را از سوی همتایان اروپایی اش به همراه داشته که اعتقادشان بر این است که اروپا همچنان باید برای دفاع از خود شدیدا به ائتلاف نظامی ناتو تکیه کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала