سفر قاسم سلیمانی به بغداد در زمینه استعفای نخست وزیر عراق

© Photo / IRNAسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قاسم سلیمانی برای انجام مذاکرات در بغداد بسر می‌برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «العربیه»، قاسم سلیمانی برای انجام مذاکرات در بغداد بسر می‌برد.

این سفر در زمینه بحران سیاسی در عراق انجام شده است. کابینه وزیران عراق روز 30 نوامبر استعفای نخست وزیر را پذیرفت. گام بعدی، بررسی این استعفا در پارلمان خواهد بود.

به گزارش منبع خبری نامبرده، سلیمانی اوایل نوامبر نیز سفری به بغداد داشت و از فرماندهی تشکیلات نظامی شیعه خواسته بود از نخست وزیر عراق حمایت کنند.  بحران سیاسی  به دلیل اعتراضات گسترده ساکنان علیه سیاست دولت در عراق بروز کرده است. قاسم سلیمانی فرمانده عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران (نیروی قدس) است.

اصابت سه موشک به منطقه سبز بغداد - اسپوتنیک ایران
اصابت سه موشک به منطقه سبز بغداد

تظاهرات در تعدادی از شهرهای عراق از جمله بغداد از 25 اکتبر در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شده و در مواردی به خشونت و هرج و مرج کشیده شده است. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند و از جمله اخیراً به کنسولگری های جمهوری اسلامی در شهرهای نجف و کربلا حمله کردند.

پیش از این محمد الهاشمی، رئیس دفتر نخست وزیر عراق، محمد زیدان القریشی، فرمانده پلیس استان ذی‌قار و طلال بلال العارضی، معاون استاندار نجف استعفا داده‌اند. این استعفاها در میان درگیری‌ها در الناصریه (مرکز استان ذی‌قار) جایی که بیش از 30 نفر در دو روز آشوب جان باختند و نجف (مرکز استان نجف) که کنسولگری ایران مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شد و به گفته منابع مختلف در درگیری‌های آن بیش از 10 نفر کشته شدند، رخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала