پیوستن شش کشور اروپایی به اینستکس

© AP Photo / Francisco Secoپیوستن شش کشور اروپایی به اینستکس
پیوستن شش کشور اروپایی به اینستکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد نیز در روز جمعه به جمع کشورهای حامی سازوکار مالی اینستکس اتحادیه اروپا با ایران پیوستند.

به گزارش اسپوتنیک، بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد روز جمعه به سازوکار مالی اینستکس اتحادیه اروپا با ایران پیوستند.
این خبر توسط آژانس های امور خارجه این کشورها در بیانیه مشترکی منتشر شده است.

عراقچی: سازوکار اینستکس باید امکان خرید نفت ایران توسط اروپا را تامین کند - اسپوتنیک ایران
عراقچی: سازوکار اینستکس باید امکان خرید نفت ایران توسط اروپا را تامین کند

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه اروپا همچنان از توافق هسته ای حمایت می کند، در تلاش است تا بخش اقتصادی معامله را پیاده سازی کند و فرآیندهای تجاری مشروع را بین اروپا و ایران ترویج کند، ما در حال عضو شدن در اینستکس سازوکار حمایت از مبادلات تجاری هستیم. کشورهای اروپایی همچنین از ایران خواستند که فوراً به رعایت شرایط توافق هسته ای بازگردد.

در تاریخ 6 نوامبر، ایران شروع به گازدهی سانتریفیوژها در تأسیسات فوردو كرد، كه در واقع به معنای آغاز مرحله چهارم كاهش تعهدات انجام شده در چارچوب توافق هسته ای است. آینده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران پس از آنکه ایالات متحده به طور یک جانبه از آن در 8 مه سال 2018 خارج شد و واشنگتن در زمینه صادرات نفت تحریم هایی را علیه تهران وضع کرد، زیر سوال می رود.

در ژانویه سال 2019، فرانسه، آلمان و انگلیس مکانیسم سازوکار مالی (اینستکس INSTEX) را برای تجارت با ایران ایجاد کردند، با دور زدن تحریم های ایالات متحده و بعداً آن را در به صورت آزمایشی راه اندازی کردند. به گفته طرف ایرانی، اروپایی ها به طور کامل به بخش های اقتصادی توافق نامه در رابطه با تعهدات خود عمل نمی کنند، بنابراین ماندن در توافق هسته ای به شکل فعلی خود معنی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала