وزیر کشور ایران: در اعتراضات بسیجی‌ها ۲ برابر مردم، مجروح شدند

© Photo / fardanews وزیر کشور ایران: در اعتراضات بسیجی‌ها ۲ برابر مردم، مجروح شدند

وزیر کشور ایران: در اعتراضات بسیجی‌ها ۲ برابر مردم، مجروح شدند
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران، آمار و تلفات حوادث مربوط به اعتراضات به گرانی بنزین در ایران را منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با حضور در شبکه یک سیما ضمن تشریح حوادث آبان ماه در ایران گفت: ما پس از اینکه تخریب و آتش‌سوزی زیاد شد، مجبور شدیم اینترنت را به صورت موضعی و مقطعی قطع کنیم تا به این ترتیب عملیات روانی و تهیجیی که از خارج هدایت می‌شد، کنترل کنیم. در حقیقت ابتدا محدودسازی انجام شد و پس از اینکه دامنه این اغتشاشات به استان‌های دیگر سرایت کرد، مسدودسازی انجام شد. 

عفو بین الملل: حداقل 143 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند - اسپوتنیک ایران
عفو بین الملل: حداقل 143 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند

وزیر کشور ایران ادامه داد: در این اغتشاشات ۷۳۱ بانک را آتش زدند تا بانک‌ها نتوانند به مردم خدمت ارائه کنند. ۱۴۰ مکان دولتی، ۹ مکان مذهبی، ۳۰۷ خودرو مردم، ۱۰۷۶ موتورسیکلت نیز به آتش کشیده شد. حتی در برخی جاها مردم گلایه دارند که نیروی انتظامی با قدرت و به موقع وارد عمل نشده اما باید به این نکته توجه کنیم که تا افراد دست به اغتشاش نزنند نیروی انتظامی نمی‌تواند با آنها برخوردی داشته باشد. قانون نحوه کاربرد سلاح به تمامی مامورینی که سلاح در اختیار آنها قرار می‌گیرد آموزش داده می‌شود و از آنها آزمون گرفته می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد که در این حوادث تعداد مجروحان بسیجی بیشتر از اغتشاشگران بود.

فاضلی در تشریح جغرافیای اغتشاشات اخیر در کشور گفت: در پنج استان شدت این اغتشاشات زیاد بود و سه شب ادامه پیدا کرد. در حقیقت از لحاظ پراکندگی در چهار استان ما هیچ اتفاقی نیفتاد. در کرمان تنها یک شهر، در مشهد در وکیل‌آباد، در خراسان جنوبی در یک نقطه و تنها یک شب اغتشاشات داشتیم. در پنج یا شش استان شدت اغتشاشات زیاد بود که بیشتر از ۵۰ درصد نیز در مناطق حاشیه‌ای بود. در شهرهایی همچون شیراز، اصفهان و تهران شرایط متفاوت بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала