مذاکره واشنگتن و ریاض درخصوص هزینه نیروهای آمریکایی در عربستان

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeمذاکره واشنگتن و ریاض درخصوص هزینه نیروهای آمریکایی در عربستان
مذاکره واشنگتن و ریاض درخصوص هزینه نیروهای آمریکایی در عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده و عربستان سعودی در حال مذاکره برای تأمین بودجه باقی ماندن نیروهای آمریکایی در این پادشاهی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، منابعی در دولت آمریکا از مذاکرات میان واشنگتن و ریاض  در مورد تامین بودجه نیروهای نظامی آمریکا در عربستان سعودی خبر دادند.

به گفته منابع واشنگتن پست، واشنگتن و ریاض در مورد توزیع بار مالی در رابطه با افزایش سربازان آمریکایی، که باید از این پادشاهی در برابر حملات احتمالی ایران به زیرساختهای مهم نفتی این کشور محافظت کنند، در حال گفتگو هستند.

اجازه استفرار نیروهای آمریکایی در عربستان - اسپوتنیک ایران
موافقت با استفرار نیروهای آمریکایی در خاک عربستان

انتظار می رود که عربستان سعودی بودجه ای را برای نوسازی پایگاه هوایی اختصاص دهد  و هزینه های لجستیکی را تأمین کند. منابع این روزنامه ادعا می كنند كه ایران به اهدافی  که سربازان آمریكایی در نزدیکی آن مستقر شده اند، حمله نمی كند، چراکه رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ قول داده است كه در پاسخ به حملات احتمالی تهران، از گزینه  نظامی استفاده خواهد کرد.

به نقل از واشنگتن پست، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، در این هفته با مقامات سعودی در مورد استقرار رادارهای جدید، پدافند های دفاع هوایی و سایر تجهیزات نظامی در پادشاهی عربستان سعودی گفتگو کرد.

درهمین زمینه، هفته گذشته، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در کشورهای خاورمیانه و آفریقا، معاون وزیر امور خارجه، میخائیل بوگدانوف، گفت كه برنامه های آمریكا برای افزایش حضور نظامی در عربستان سعودی در آینده نزدیک فقط تنش در خلیج فارس را افزایش می دهد.

پیش از این واشنگتن اعلام کرده بود که تجهیزات نظامی جدیدی در هفته های آینده در عربستان سعودی مستقر می شوند، در حالی که تعداد سربازان آمریکایی در این کشور سه هزار نفر خواهد بود. به گفته مقامات آمریکایی، این اقدامات در راستای مقابله با ایران است که به گفته واشنگتن همچنان تهدید کننده امنیت منطقه و نیز مسئول انجام حملات به تاسیسات نفتی عربستان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала