مخالفت آلمان با سیاست فشار حداكثری علیه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مخالفت آلمان با سیاست فشار حداكثری علیه ایران
مخالفت آلمان با سیاست فشار حداكثری علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اظهار داشت که کشورش با سیاست "فشار حداكثری" آمریكا در قبال ایران موافق نیست.

به گزارش اسپوتنیک، راینر برول، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک جلسه اظهار داشت: آلمان با سیاست "فشار حداكثری" آمریكا در قبال ایران موافق نیست.

رها شدن تیر خلاص به سیاست فشار حداکثری ترامپ - اسپوتنیک ایران
رها شدن تیر خلاص به سیاست فشار حداکثری ترامپ

برول گفت: ما با سیاست فشار حداكثری ایالات متحده در قبال ایران موافق نیستیم، ما همچنان در زمینه حفظ برجام و بازگرداندن ایران به انجام تعهدات خود تلاش می‌کنیم.

وی تأیید كرد كه "جلسه كمسیون مشترك توافق هسته‌ای ایران در سطح مدیران سیاسی از 6 دسامبر در وین برگزار می شود."

در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران فراهم شد. این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال دوام هم نیاورد: در ماه مه 2018، ایالات متحده با اعلام خروج یک جانبه از آن و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد. ایران از کاهش تدریجی تعهدات خود طبق این توافق خبر داد.

ایران در تاریخ 6 نوامبر برای چهارمین بار از تحقق تعهدات خود در قبال توافق هسته ای که ایالات متحده قبلاً خارج شده بود و تحریم ها را علیه تهران بازگردانده بود، امتناع کرد و شروع به استفاده از سانتریفیوژها برای غنی سازی اورانیوم در تأسیسات فوردو کرد، در حالی که توافق هسته ای نشان می دهد که مجموعه اقدامات مربوط به غنی سازی اورانیوم فقط در نطنز خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала