ایرانیان چند ساعت در هفته کار مفید می کنند؟

© Sputnikایرانیان چند ساعت در هفته کار مفید می کنند؟
ایرانیان چند ساعت در هفته کار مفید می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای عالی استان ها اطلاع داد: بر اساس گزارش مرکز آمار در بهمن امسال میزان کار مفید در ایران ۱۵ ساعت در هفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها بیان داشت: شهر نشینی به عنوان حقیقت بارز رشد ‌توسعه یافتگی جوامع دارای نقش مهمی است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به این موضوع که کیفیت و قیمت خدماتی که ارائه می‌شود، نسبت مطلوبی با هم ندارند، خاطر نشان کرد: یعنی هم قیمت خدمات ارایه شده از سوی شهرداری ها بالا رفته و هم کیفیت مطلوبی وجود ندارد. این موضوع را در رتبه ایران در بهره وری می‌توان درک کرد.

به گفته وی، ایران در بهره‌وری جز پنج کشور پایین است در حالی که بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه رشد اقتصادی چشمگیری داشته‌اند که این امر نه فقط از طریق سرمایه‌گذاری بلکه با بهره‌ور کردن نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات صورت گرفت.

وی افزود: طبق گزارش مرکز آمار در بهمن ۹۷ میزان کار مفید در ایران ۱۵ساعت در هفته است که ۲.۵ ساعت در روز می شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد که منابع و امکانات را به ‌دلیل بی توجهی به بهره‌وری هدر می‌دهیم و این پرسش را مطرح کرد که به چه دلیل کشور ما ۲.۵ برابر متوسط جهانی زباله تولید می کند؟

به گفته الویری اصلاح روش جمع آوری زباله در تهران ضروری است، مناطقی داریم که روزی سه بار در آن ها جمع آوری زباله صورت می‌گیرد. نحوه تفکیک زباله و امحای زباله هم نیاز به اصلاح دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала