دیدار هیئت نمایندگی آمریکا با حفتر در لیبی

CC BY 3.0 / Patrick André Perron / Tripoli, Libyaلیبی
لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال خلیفه حفتر با هیئت بلندمرتبه آمریکایی در لیبی دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در وزارت امور خارجه آمریکا اطلاع دادند که هیئت بلندمرتبه آمریکا با ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی دیداری داشته است.

در این اطلاعیه آمده است:«این دیدار برای پایان عملیات جنگی و حل و فصل سیاسی درگیری لیبی برگزار شد. ویکتوریا کوتس معاون مشاور امنیت ملی، سفیر آمریکا در لیبی و متیو زایس معاون دستیار وزیر امور خارجه  آمریکا و نمایندگان پنتاگون در این دیدار حضور داشتند.

آمریکا در جریان دیدار با هافتار، حمایت کامل از تمامیت ارضی و حاکمیت  لیبی را مورد تأیید قرار داد و نسبت به سوءاستفاده روسیه از درگیری بدون آنکه مشخص کند منظورش چیست، ابراز نگرانی جدی کرد.

ژنرال حفتر به اسپوتنیک: ارتش لیبی برای نبرد با تروریست ها به سلاح احتیاج دارد - اسپوتنیک ایران
ژنرال حفتر به اسپوتنیک: ارتش لیبی برای نبرد با تروریست ها به سلاح احتیاج دارد

اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی علیه حکومت لیبی و رهبر آن، معمر قذافی از 13 ژانویه 2011 میلادی، در کشور لیبی آغاز شد و 22 اوت 2011 مخالفان توانستند وارد طرابلس شوند و در همان روز یکی از دو تلویزیون ملی کشور را تحت کنترل خود بگیرند و تعدادی از نزدیکان معمر قذافی را دستگیر کنند. ساعاتی بعد یکی از پسران قذافی در خیابان‌های طرابلس ظاهر شد و خبر دستگیری خود را تکذیب کرد. سرانجام معمر قذافی کشته شد. دولت انتقالی اعلام پایان جنگ کرد.

اکنون دو دولت رقیب در لیبی وجود دارد. یکی اعضای مجلسی که در انتخابات ژوئن 2014 برگزیده شدند. آن‌ها نماد آینده دموکراتیک کشوری بوده و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شوند اما کنترل هیچ‌یک از سه شهر کلیدی کشور را در دست ندارند. گروه دیگر، مجلس پیشین موسوم به کنگره ملی عمومی در طرابلس هنوز بر سر کار است.

بحران کنونی در ماه ژوئن 2014 با شکست اسلام‌گراها در انتخابات آغاز شد.نزدیک به 1700گروه شبه‌نظامی از جمله اخوان‌المسلمین، القاعده و دولت اسلامی عراق و شام در حال جنگ با یکدیگر بر سر قدرت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала