نگرانی آمریکا از آغاز آزمایشات سامانه اس 400 در ترکیه

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی آمریکا از آغاز آزمایشات سامانه اس 400 در ترکیه
نگرانی آمریکا از آغاز آزمایشات سامانه اس 400 در ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا از آزمایشات رادارهای سامانه اس 400 خریداری شده توسط ترکیه از روسیه اعلام نگرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا نگرانی خود را از اغاز آزمایشات سامانه روسی اس 400 در ترکیه اعلام نمود. پمپئو اعلام نمود که واشنگتن همچنان به گفتگو درباره این موضوع با آنكارا ادامه خواهد داد. 

ترکیه آزمایش رادارهای اس-400 را آغاز می کند - اسپوتنیک ایران
ترکیه آزمایش رادارهای اس-400 را آغاز می کند

پیش از این گزارش شده بود که ترکیه آزمایش رادارهای سامانه های پدافند هوایی S-400 را آغاز کرده است، برای این ازمایشات، جنگنده های F-16 و سایر هواپیماها به هوا پرواز کردند.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: "این موضوع موجب نگرانی ما شده است. ما هنوز با ترک ها در حال گفتگو هستیم و سعی می کنیم این موضوع را حل کنیم."

از سوی دیگر، پمپئو در خصوص احتمال اعمال تحریم علیه ترکیه در این زمینه اظهار نظری نمود.

گفتنی است، در تاریخ 25 نوامبر روزنامه ملیت، ترکیه بزودی رادارهای سیستم پدافند موشکی اس-400 روسی را مورد آزمایش قرار خواهد داد. برای این منظور جنگنده های اف-16 در آسمان به پرواز در خواهند آمد.تحویل جدیدترین سیستم پدافند موشکی روسیه، S-400 که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد، از اواسط ماه ژوئیه آغاز شد. به گفته رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، اس-400 در آوریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد. واشنگتن با تهدید به تاخیر در ارسال جنگنده های اف-35 و یا حتی لغو آن و نیز تهدید به اعمال تحریم هایی علیه ترکیه، خواستار امتناع از این معامله در ازای به دست آوردن سامانه های پاتریوت آمریكایی شد. آنکارا اما از حاضر به عقب نشینی نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала