فلسطین اجازه دخالت به ایران در امور خود را نمی دهد

© Sputnik / Alexei Druzhininفلسطین اجازه دخالت به ایران در امور خود را نمی دهد
فلسطین اجازه دخالت به ایران در امور خود را نمی دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در مصاحبه با روزنامه نگاران روسی گفت: اداره ملی فلسطین اجازه نخواهد داد كه ایران در امور فلسطین دخالت كند و از مقامات جمهوری اسلامی می خواهد كه مستقیماً با مقامات مشروع فلسطین ارتباط برقرار كنند.

به گزارش اسپوتنیک، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در مصاحبه ای با روزنامه نگاران روسی بیان داشت: دولت ملی فلسطین اجازه نخواهد داد كه ایران در امور فلسطین دخالت كند و از مقامات جمهوری اسلامی می خواهد كه مستقیماً با مقامات مشروع فلسطین ارتباط برقرار كنند.

ایران با برخی از کشورهای عربی اختلاف نظر دارد. ما نیز به نوبه خود شاهد هستیم که چه اتفاقی می افتد. همانطور که مشاهده می کنیم در چند کشور دیگر منطقه لبنان، عراق، ایران، الجزایر چه اتفاقی می افتد. همه جا مشکلاتی وجود دارد اما ما فقط چرا؟ زیرا ما تصمیم گرفتیم که در امور دیگران دخالت نکنیم و اجازه نخواهیم داد کسی در امور ما دخالت کند؛ وقتی هر کشوری می خواهد در امور داخلی دیگری دخالت کند، ما اجازه نمی دهیم و ما اجازه نخواهیم داد ایران در امور ما دخالت کند.

اینها کارشان است. همین مسئله در لبنان، عراق و سایر کشورها وجود دارد ولی ما مداخله نمی کنیم و از همه می خواهیم که در امور ما دخالت نکنند. درباره نا آرامی های منطقه صحبت می کنیم. همیشه در کنار یکدیگر ایستاده ایم. خودمان یک مشکل مهم داریم و ما می خواهیم همه افراد در این شرایط، دوست ما باشند.

رسانه های منطقه ای بارها گزارش کرده اند که دولت ایران غالباً از جناح ها و جنبش های فلسطینی مانند جهاد اسلامی و حماس حمایت می کند و اینگونه تماس ها را برای تعامل مستقیم با دولت ملی فلسطین در رام الله ترجیح می دهد.

چنین اقداماتی از دیدگاه رهبر فلسطین، وحدت مردم فلسطین را تضعیف می کند و مانع روند آشتی ملی می شود. ما روابط عادی داشتیم. اما ایران مسیر دیگری را طی کرد، یعنی مستقیماً با مقامات مشروع فلسطین تعامل برقرار نکرد و با گروه و یک جناح ارتباط برقرار کرد. برای مثال گناهی که مرتکب شده، روابط با جهاد اسلامی و حماس گرفته است.

ما نمی پذیریم ... مشکلی بین ما و ایران وجود ندارد. با این حال، ما از ایران می خواهیم که با مقامات مشروع فلسطین همکاری کند و نه با جناح یا گروهی، زیرا این کمک به شکننده تر شده و تضعیف زندگی فلسطینیان می کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: روابط دیپلماتیک 40 ساله فلسطین و ایران را به هم پیوند داده است، سفارت فلسطین در تهران فعالیت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала