گزارش و تحلیل

سرنوشت تیم ملی کاراته روسیه در دستان مربی جوان ایرانی

© Photo / Hossein rouhaniحسین روحانی - سرمربی تیم ملی کاراته روسیه
حسین روحانی - سرمربی تیم ملی کاراته روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین روحانی، مربی نام آشنای کاراته ایران به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان کاراته روسیه انتخاب شد.

اسپوتنیک – حسین روحانی از قهرمانان پرافتخار و مربی نام آشنای کاراته ایران در جریان رقابت‌های کاراته وان مسکو، مذاکرات نهایی خود را با فدراسیون کاراته روسیه انجام داد و در نهایت توافق نهایی صورت گرفت. روحانی با یک قرارداد یکساله تا بازیهای المپیک 2020 توکیو به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته روسیه انتخاب شد و فعالیت خود را در این تیم برای راهیابی به مسابقات المپیک آغاز کرد.

© Photo / Hossein rouhaniحسین روحانی، سرمربی تیم ملی کارانه روسیه
سرنوشت تیم ملی کاراته روسیه در دستان مربی جوان ایرانی - اسپوتنیک ایران
حسین روحانی، سرمربی تیم ملی کارانه روسیه

این جوان شایسته، سال ها در مسابقات مختلف برای تیم ملی کارته ایران به عنوان بازیکن و مربی افتخارات بسیاری کسب کرده است.

روحانی 17 سال عضو تیم ملی ایران بوده  که طی این سال ها مقام ها و مدال های بسیاری برای ایران بدست آورد از جمله 3 مدال طلا و یک نقره از مسابقات جهانی امیدها کسب کرده است. او در سال های 2002 - 2008 یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز جهانی برای ایران بدست آورد و در بازیهای آسیایی 2002 و 2006 نیز یک مدال طلا و یک نقره کسب کرده است. حسین روحانی همچنین 3 مدال برنز مسابقات آسیایی را در ویترین افتخارات خود دارد.

روحانی 7 سال نیز مسئولیت تیم ملی بزرگسالان کاراته ایران را برعهده داشت که موفق شد بهترین نتایج را برای کاراته ایران بدست بیاورد و به یکی از تیم های قدرتمند دنیا تبدیل شد.

حسین روحانی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره مسائل مختلف کاراته از جمله فعالیت وی عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان روسیه به گفتگو نشست.

علاوه بر روسیه، کشورهایی دیگری نیز پیشنهادهایی برای هدایت تیم ملی کاراته این کشورها ارائه دادند که با توجه به شرایط بازیکن ها و امکانات روسیه، هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده گرفتم. 

من از تاریخ هفتم نوامبر فعالیت خودم را با تیم ملی کاراته بزرگسالان روسیه (آقایان و بانوان) آغاز کردم. اولین اردوی آمادگی این تیم به مدت 2 هفته در شهر سوچی برگزار شد و در ادامه برای شرکت در مسابقات لیگ جهانی به اسپانیا خواهیم رفت.

تیم ملی روسیه پیشینه و استخوان بندی بسیاری قوی دارد و همواره کاراته کارهای خوبی داشته و در این جند سال اخیر تا حدودی افت کرده و نتایج این تیم چندان چشمگیر نبوده است. اما در عین کاراته کارهای خیلی خوب و مستعدی دارد و به نظرم من آینده روشنی در انتظار این تیم است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от حسين روحاني (@hosseinrouhani)

در حال حاضر هدف ما و فدراسیون کاراته روسیه، کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است که مسابقات انتخابی در ماه می 2020 در پاریس برگزار می شود. از ژانویه 2020 تقریبا هر دو هفته لیگ جهانی برگزار می شود و در ماه مارچ نیز در مسابقات قهرمانی اروپا در آذربایجان حضور خواهیم داشت و در کل هدف ما کسب سهمیه بازیهای المپیک 2020 است و با توجه به حساسیت مسابقات برای کسب سهمیه المپیک، تنها مسئولیت تیم ملی بزرگسالان را بر عهده من می باشد.

هدف اصلی ما با توجه به شرایط و بازیکنان مستعدی که روسیه دارد، تنها هدف ما در حال حاضر کسب سهمیه المپیک است و ما با برنامه ریزی هایی که صورت دادیم، تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می دهیم.

در خصوص سطح کاراته ایران و روسیه باید گفت که رنکینگ بازیکن های روسیه نسبت به ایران در حال حاضر خیلی خوب نیست و می توان به جرات گفت که تیم ایران از لحاظ بازیکن بهترین تیم دنیاست و در رنکینگ دنیا رتبه های بالا را به خود اختصاص داده اند. در کل تیم ایران با روسیه از لحاظ رنکینگ جهانی قابل مقایسه نیست و از نظر فنی نیز تیم ملی ایران شرایط مطلوبی دارد. یکی از اهداف ما و صحبتهایی که رئیس فدراسیون روسیه انجام دادیم و با توجه به زمان کم اینست که بتوانیم شرایط مطلوب را برای کاراته روسیه فراهم کنیم و به نظر من می توان به این هدف دست یافت. همچنین تصمصم داریم که از تیم ملی ایران دعوت کنیم که یک کمپ تمرینی مشترک داشته باشیم.

حسین روحانی در این خصوص که آیا پیشنهادی برای تمرین و حتی مسابقه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با توجه به علاقه مندی وی به ورزشهای رزمی شده است یا خیر، گفت: تا کنون صحبتی در این خصوص مطرح نشده است، ولی قطعا اگر در آینده چنین پیشنهاد و فرصتی مهیا شود، باعث خوشحالی من است و از آن استقبال می کنم.

وی همچنین درباره آب و هوا و سرمای روسیه گفت: ​تحمل آب و هوا و سرمای روسیه با توجه به اینکه در قبلا هم در روسیه بودم، برای من خیلی سخت نیست، حتی بعضی از دوستان که در روسیه بودند، نگران این بودند که تحمل سرما برای من سخت باشد. ولی بخاطر اینکه من خودم در مناطق سردسیر ایران زندگی کردم، این آب و هوا و سرما برای من چیز جدیدی نیست و مشکلی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی روسیه درباره زبان روسی نیز گفت: سعی می کنم تا حدودی اصطلاحات و کلماتی که نیاز دارم را یاد بگیرم، اما در کل زبان روسی یک زبان سخت است و اگر شرایط به گونه ای باشد که در روسیه باشم، قطعا سعی خواهم کرد که زبان روسی هم فرا بگیرم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала