جلب جنایتکاران جنگی به کمپین ترامپ

© AFP 2023 / Olivier Doulieryترامپ می خواهد آن جنایتکاران جنگی را که تبرئه شده‌اند به کمپین ماقبل انتخاباتی خود جلب کند
ترامپ می خواهد آن جنایتکاران جنگی را که تبرئه شده‌اند به کمپین ماقبل انتخاباتی خود جلب کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ می خواهد آن جنایتکاران جنگی را که تبرئه شده‌اند به کمپین ماقبل انتخاباتی خود جلب کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « The Daily Beast »، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد آن جنایتکاران جنگی را که تبرئه شده‌اند به کمپین ماقبل انتخاباتی خود جلب کند.

به گفته دو منبع از نزدیکان ریاست کاخ سفید، تعدادی از نظامیان که متهم به جنایات جنگی شده و مورد عفو قرار گرفته‌اند می توانند به عنوان مهمانان ویژه در کمپین ماقبل انتخاباتی ترامپ در سال 2020 سخنرانی کنند.

ترامپ، کلینت لورنس و متیو گلستاین دو نظامی آمریکایی در افغانستان و ادوارد گالاگر عضو دیگر ارتش ایالات متحده در سوریه را مشمول عفو قرار داد.

 تلاش هکرهای ایرانی برای هک حساب کاربری یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - اسپوتنیک ایران
تلاش هکرهای ایرانی برای هک یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

لورنس در سال 2012 در افغانستان به نیروهای خود دستور داده بود با سلاح سنگین به سه غیرنظامی موتورسوار افغان شلیک کنند. در اثر این اقدام، دو موتورسوار کشته و دیگری مجروح شدند. این نظامی آمریکایی پس از محاکمه مجرم شناخته شده و در حال گذراندن 19 سال حکم زندان خود بود، اما با عفو ترامپ از زندان آزاد شد.

گلستاین نظامی دیگر آمریکایی متهم به کشتن یک عامل انتحاری طالبان در سال 2010 با دستور رئیس جمهوری آمریکا از ادامه محاکمه رها کرد.او در سال 2011 به کشتن عامل طالبان اعتراف کرد، اما ارتش آمریکا پس از تحقیقات وی را تبرئه و پرونده‌اش را مختومه کرد.

گالاگر سومین نظامی مورد عفو ترامپ، پرونده‌ای جنجالی داشت. او متهم به قتل بود اما در نهایت در یک فقره عکس انداختن با جسد یک جنگجوی داعش گناهکار شناخته شد که در نهایت منجر به خلع درجه وی شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала