پایگاه روسیه در قطب جنوب ماه

© Photo / ESA/Foster + Partnersپایگاه روسیه در قطب جنوب ماه
پایگاه روسیه در قطب جنوب ماه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه علمی روسیه در قطب جنوب ماه قرار خواهد داشت و روبات ها در آنجا کار خواهند کرد. افراد فقط به صورت دوره ای در پایگاه حاضر می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر پروژه های روس کسموس، الکساندر بلاشنکو در خصوص پایگاه روسیه بر روی ماه گفت: " کار جدی در این زمینه شروع شده است و در مورد موقعیت مکانی آن و نیز تجهیزاتی که باید در آنجا قرار گیرد به نتیجه رسیده ایم. پایگاه علمی روسیه در قطب جنوب ماه قرار خواهد داشت و روبات ها در آنجا کار خواهند کرد. افراد فقط به صورت دوره ای در پایگاه حاضر می شوند."

پایگاه روسیه در کره ماه - اسپوتنیک ایران
پایگاه روسیه در کره ماه

این مدیر ارشد تاکید کرد : " منطقه قطب جنوب ماه از نظر توپوگرافی و شرایط مطلوب است. نور کافی برای پنل های خورشیدی وجود دارد و حفره هایی با میزان کم نور و ذخیره  یخ وجود دارد که می تواند به عنوان سوخت استفاده شود. ضمن اینکه این منطقه می تواند امکان علمی برای مطالعه تکامل جهان را بوجود آورد."

پایگاه قمری برای نصب تجهیزات علمی توسط ربات ها آماده خواهد شد. انرژی مورد نیاز از طریق ماژولهای هسته ای که روس کسموس به عنوان بخشی از برنامه انرژی فضایی توسعه خواهد داد، تأمین می شود.

وی تاکید کرد: "همچنین در ماه، قرار است یک محوطه برای آزمایش فن آوری هایی که برای جابجایی به فضای دوردست مورد نیاز است، ایجاد شود. متعاقباً، به عنوان بخشی از توسعه فعالیت ها در منظومه شمسی، اجسام کوچک و سیارکها مورد توجه روس کسموس قرار خواهند گرفت. اینها مسائل مربوط به امنیت سیاره ای و کنجکاوی های علمی و منبع مواد اولیه است. البته این مسئله چشم انداز بلند مدت است."

لازم به ذکر است که پایگاه روسیه بر روی ماه در آینده نزدیک ظاهر نمی شود. انتظار می رود این اتفاق پس از پایان برنامه فعلی سازمان فضایی فدرال روسیه، پس از سال 2025 رخ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала