عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب از سال 2020

© REUTERS / Amir Cohenعادی سازی روابط اسرائیل و اعراب از سال 2020
عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب از سال 2020 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر پیشین اسرائیل از امکان سفر شهروندان اسرائیلی‌ به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال آتی میلادی اطلاع داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ایوب قرا، وزیر پیشین اسرائیل در گفت‌ و گو با شبکه  "i24NEWS" ادعا کرد که شهروندان اسرائیلی‌ از سال آتی میلادی می‌ توانند به راحتی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس منافع سیاسی و اقتصادی داشته باشند و به آن کشورها سفر کنند.

وی گفت که سفر اخیرش به امارات "تاریخی و بزرگ" بوده است و عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پس از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و اسرائیل موسوم به "معامله قرن" به زودی فاش و عمومی خواهد شد. وی در ادامه تأکید کرد که ارتباط با سران و مسئولان بحرینی را آغاز کرده است. این وزیر پیشین اسرائیلی که عضو حزب لیکود است، در ادامه توضیح داد: شرایطی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را احاطه کرده، مسأله عادی سازی علنی روابط را به تعویق انداخته است.

وی درباره ایده کشیدن خط لوله گاز از اسرائیل به عربستان نیز اظهار کرد: عربستان می‌تواند به این ایده‌ ها واقعیت ببخشد و طرح آن از سوی یک کشور حاشیه خلیج فارس مطرح شده است.

قرا همچنین تأکید کرد که در حال همکاری با یک شرکت عربی برای ترتیب دادن سفری از عربستان و امارات به اسرائیل است و پس از مدتی مسلمانان دارای گذرنامه اسرائیل می‌توانند با گذرنامه‌ های خود وارد مکه شوند.

وی در ادامه درباره ملاقات بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز گفت که به دلیل حساسیت موضوع نمی‌ تواند به چنین پرسشی پاسخی بدهد.

این وزیر پیشین اسرائیلی در پایان گفتگو خاطر نشان شد، که یک شاهزاده اماراتی برای درمان همسرش در یکی از بیمارستان‌های اسرائیل به این کشور سفر و با رهبران و مقامات این کشور دیدار کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала