گزارش و تحلیل

موسوی به اسپوتنیک: حضور ایران در عراق به خواست دولت این کشور بوده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حضور ایران در عراق به خواست دولت این کشور بوده
حضور ایران در عراق به خواست دولت این کشور بوده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ایران در مصاحبه ای اختصاصی با اسپوتنیک به گزارش نیویورک تایمز در خصوص کشف 700 سند محرمانه در ارتباط با دخالت های ایران در عراق واکنش نشان داد.

اسپوتنیک- اخیرا خبری مبنی بر دخالت های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق توسط نیویورک تایمز منتشر شده است. گفته شده که انتشار این خبر با استناد به اسناد 700 صفحه ای محرمانه بوده است. در این راستا خبرنگار اسپوتنیک در تهران صحت اسناد و مطالب ذکر شده در نیویورک تایمز را از وزارت خارجه ی جمهوری اسلامی ایران جویا شد.

وقتی روابط ایران و عراق به مذاق غرب خوش نمی‌آید  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
وقتی روابط ایران و عراق به مذاق غرب خوش نمی‌آید

آقای سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ی جمهوری اسلامی ایران درباره ی گزارش اخیر نیویورک تایمز مبنی بر دخالت های سیاسی ایران در عراق در مصاحبه ای اختصاصی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

"با بررسی های اولیه ای که صورت گرفته این اسناد به هیچ عنوان مورد تایید نیستند. به هر حال گشتن و دنبال کردن رد پای جمهوری اسلامی ایران درکشور همسایه ای که رابطه ی وسیع و عمیقی با آن دارد و پیوند های ناگسستنی زیادی میان دو ملت و دولت وجود دارد سخت نیست و نیازی هم به جعل اسناد و نشان دادن این اسناد جعلی و یا تهیه خبر از آنها نیست. ما در عراق چیز پنهانی نداریم و رابطه ی بسیارخوبی با کشور عراق داریم".

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید نمود:

"حضور ما در عراق در زمانی که داعش و گروه های تروریستی به این کشور هجوم آورده بودند و کشتار و قتل عام انجام می دادند، یک حضور علنی و به درخواست دولت قانونی عراق بوده و جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس وظایفی که به عنوان یک کشور دوست، همسایه و مسلمان برای خود تعیین کرده، اولین کشوری بود که به درخواست کمک عراق در رابطه با حمله ی داعش پاسخ داد و به کمک آنها رفت."

وی در ادامه افزود:

" جمهوری اسلامی ایران کمک های نظامی و مستشاری را به کشور عراق ارائه داد تا در مبارزه با داعش به آنها کمک کند، اینکه غربی ها بخواهند از همین مسائل سند در بیاورند تنها می توان گفت خوش به حال آنها. طبیعی است که در این راستا چهره ای محبوب و اثر گذار در مبارزه با تروریسم به ویژه داعش چون سردار سلیمانی هدف گرفته شود، تا با تضعیف این چهره به هدف ایران هراسی خود برسند، این چهره قطعا مورد بغض و حسادت آنها قرار گرفته."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала