جان آسانژ در خطر است

© AFP 2023 / John Stillwell جان آسانژ در خطر است
جان آسانژ در خطر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسس وب سایت ویکی لیکس نیاز به مراقبت پزشکی دارد، در غیر این صورت ممکن است در زندان بمیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، بر اساس نامه سرگشاده ای که توسط 60 پزشک امضاء شده است، موسس وب سایت ویکی لیکس، جولیان آسانژ،  نیاز به مراقبت پزشکی دارد، در غیر این صورت ممکن است در زندان بمیرد.

انتشار تصاویری از آسانژ در زندان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
انتشار تصاویری از آسانژ در زندان + ویدئو

بخشی از متن این نامه که از سوی پزشکان به پریتی پاتل، معاون وزیر اشتغال در وزارت کار و بازنشستگی انگلستان ارسال شده است، به این شرح است: " آقای آسانژ نیاز به معاینه فوری از لحاظ سلامت جسمی و روانی دارد. (...) اگر این اتفاق نیفتد، دلایلی داریم نگران باشیم که او ممکن است در زندان بمیرد. شرایط اضطراری است و هیچ وقتی برای از دست دادن وجود ندارد. "

ترس پزشکان با مشاهده رفتار متهم در آخرین دادگاه تقویت شد؛ وی به سختی تاریخ تولد خود را به یاد آورد، از شرایط نگهداری اش در بلمارش (زندان رده A که مجرمان خطرناک در آن نگهداری می شوند) شکایت کرد و در پایان دادرسی به قاضی گفت که او نمی داند چه اتفاقی در دادگاه می افتد.

در 18 نوامبر، آسانژ در لندن بازداشت شد. به وی اطلاع داده شد كه جلسه دادرسی در رابطه با استرداد وی به آمریكا در تاریخ 13 و 19 دسامبر برگزار می شود. وکیل روزنامه نگار خواستار تخفیف در شرایط بازداشت وی شد اما قاضی با آن مخالفت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала