ارتش آمریكا عملیات علیه داعش را از سر گرفت

© Sputnik / Morad Saeedارتش آمریكا عملیات علیه داعش را از سر گرفت
ارتش آمریكا عملیات علیه داعش را از سر گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش آمریکا عملیات گسترده ای را علیه گروه تروریستی داعش در شمال سوریه از سر گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز با استناد به مقامات نظامی گزارش داد که ارتش آمریکا عملیات گسترده ای را علیه گروه تروریستی داعش* در شمال سوریه از سر گرفته است.

این نشریه می نویسد که روز جمعه، سربازان ارتش آمریكا به همراه مبارزان كرد، عملیاتی در مقیاس بزرگ انجام دادند، همانطور كه ​​پنتاگون تأكید كرد، این عملیات علیه شبه نظامیان داعش* در استان سوریه دیرالزور انجام شد و براساس بیانیه ائتلاف آمریکایی مستقر در بغداد در نتیجه این عملیات بسیاری شبه نظامیان داعش* نابود یا زخمی شدند و بیش از دهها تروریست نیز اسیر شدند.

به گفته این نشریه، ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: طی روزها و هفته های آینده سرعت مبارزه با باقیمانده های نفرات داعش* بیشتر می شود. مکنزی، روز شنبه در کنفرانسی در بحرین، روابط میان نظامیان آمریکا و کردهای سوریه را بسیار خوب خواند. وی در پاسخ به سوالی که ارتش آمریكا چه مدت در شمال سوریه خواهد بود پاسخ قطعی نداد و گفت: "ما مهلت نداریم."

پنتاگون: حداکثر 600 سرباز آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند - اسپوتنیک ایران
پنتاگون: حداکثر 600 سرباز آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند

مارك اسپر، وزیر دفاع امریکا در 12 نوامبر گفت كه هنوز تصمیمی نهایی درباره تعداد باقی مانده نیروهای امریکایی در سوریه اتخاذ نشده است. پیش از این، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریكا ، ژنرال مارك میلی ، گفته بود كه 500-600 سرباز امریكایی در سوریه باقی خواهند ماند.

رئیس جمهور امریكا، دونالد ترامپ، خبر خروج ارتش ایالات متحده را بخاطرعملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه علیه نیروهای كرد داد. در همین زمان، ایالات متحده اعلام كرد كه همچنان در مناطق نفت خیز شرق كشور باقی خواهد ماند و به كردهای محلی به كنترل این مناطق كمك خواهد كرد.

از سال 2014، ایالات متحده و متحدانش عملیات نظامی در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی داعش انجام داده اند و در سوریه بدون اجازه مقامات این کشور فعالیت می کنند. پیش از این، ایالات متحده نیز از نابودی رهبر داعش* خبر داده بود، اما قصد خود را برای ماندن در سوریه به منظور "جلوگیری از احیای آن" اعلام کرده بود.

*گروه ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала