کشف شبکه پولشویی در ایران با تراکنش مالی 30000 میلیارد تومانی

© Photo / IRNAکشف شبکه پولشویی در ایران با تراکنش مالی 30000 میلیارد تومانی
کشف شبکه پولشویی در ایران با تراکنش مالی 30000 میلیارد تومانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر از کشف یک شبکه پولشویی بزرگ در این استان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گرگان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه پولشویی ایران اظهارداشت: در مدت 6 سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده است. متهمان این پرونده اموال خود را به نام دیگران سند می زدند و از آنان وکالتنامه و اقرارنامه می گرفتند. تا کنون از این افراد 300 سند مربوط به ماشین های سنگین به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان کشف و ضبط شده است. علاوه بر این خودروها تا کنون 30 کیلوگرم شمش طلا و صدها ملک مسکونی، تجاری و کشاورزی و سهام در داخل و خارج کشور از این افراد کشف و شناسایی شده است.

ظریف: دامن نظام ایران از پولشویی مبرا است - اسپوتنیک ایران
ظریف: دامن نظام ایران از پولشویی مبرا است

وی افزود: این افراد پرونده های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می دادند و سپس همین وام های صوری را به صورت صوری با سود 30 درصد سپرده گذاری می کردند و میلیاردها تومان سود می گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند. این باند 3 سرشبکه اصلی و 6 همدست اصلی داشتند که همه این افراد دستگیر شدند. علاوه براین بررسی‌ها نشان می‌دهد 300 نفر عضو فعال این باند در سه استان گلستان، تهران و سمنان بودند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: معاملات املاک، مستقلات، سهام‌های بورسی و غیربورسی، شمش، ارزش، سکه، خروج پول از کشور و سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه از اقدامات این باند بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала