احضار سفیر نروژ در پاکستان برای هتک حرمت به قرآن در این کشور

© Fotolia / Meen_naمرمت پررمزو راز ترین قرآن ایران +عکس
مرمت پررمزو راز ترین قرآن ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه پاکستان سفیر نروژ را به خاطر حادثه هتک حرمت قرآن در یکی از شهر های نروژ توسط اعضای سازمان « اسلام گرایی در نروژ را متوقف کنید»اتفاق افتاد، احضار نمود.

به گزارش اسپوتنیک، راهپیمایی جنبش این هفته برگزار شد. روزنامه نیو اینترنشنال پاکستان اطلاع داد که رهبر جنبش لارس تورسن علی رغم هشدار پلیس، سعی داشت قرآن را آتش بزند . یک فرد ناشناس مزاحم تورسن شد و زد و خورد شروع شد، پلیس هم اعضای درگیر را بازداشت کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است:‌« سفیر نروژ امروز در وزارت امور خارجه حاضر شد تا نگرانی عمیق خود را در ارتباط با هتک حرمت قرآن در شهر کریستیانسان نروژ به مردم و دولت پاکستان ابراز کند.»

در این بیانیه همچنین ذکر شده است: « تاکید شد که چنین اقداماتی احساسات ۱.۳ میلیارد مسلمان در کل  جهان را خدشه دار می کند از جمله کسانی که در پاکستان زندگی می کنند. ضمن اینکه حوادث اینچنینی با قوانین حقوق بشر و آزادی بیان سازگاری ندارند.»

سفیر نیز در خصوص این حادثه در توئیتر خود نوشت: « دولت نروژ قاطعانه آتش زدن قرآن در راهپیمایی در شهر کریستیانسان را محکوم می کند. پلیس راهپیمایی را متوقف کرد. در نروژ همه حق آزادی بیان و انتخاب مذهب بدون هیچ مانعی و فشاری دارند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала