آمریکا خط لوله گاز روسیه به اروپا را تحریم می کند

© Sputnik / Sergey Guneevآمریکا خط لوله گاز روسیه به اروپا را تحریم می کند
آمریکا خط لوله گاز روسیه به اروپا را تحریم می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در نظر دارد تا تحریم هایی را علیه خط لوله گاز جریان شمالی 2، بین روسیه و آلمان اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، کنگره ایالات متحده اصلاحاتی در بودجه دفاعی این کشور برای سال 2020 وضع کرده است که باید مانع از اجرای پروژه خط لوله جریان شمالی 2 شود. این تحریم ها علیه شرکت های درگیر در ساخت خط لوله، اعمال خواهند شد.

خط لوله گازی جدید روسیه- خار درچشم آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
خط لوله گازی جدید روسیه- خار درچشم آمریکا

جیم ریش، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد: " این قدم برداشته خواهد شد، چرا پنجره فرصت ها درحال بسته شدن است و قسمت بزرگتر پروژه در حال حاضر آماده است."

به عقیده وی، این تحریم ها شرکت های عمرانی را متقاعد می کند که کار خود را در این پروژه متوقف کنند، زیرا در غیر این صورت ضررهای جدی متحمل می شوند.

جیم ریش همچنین به Defense News  گفت: " من فکر می کنم اگر این تحریم ها اجرا شوند، شرکت ها بسته می شوند و روسها اگر موفق شوند، باید به دنبال راه دیگری برای اجرای این پروژه باشند."

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

متن تحریم ها هنوز علنی نشده است، با این حال، به گفته سناتور، نزدیک به لایحه ای خواهد بود که ممنوعیت ورود به ایالات متحده و منجمد کردن دارایی اشخاص درگیر در فروش، اجاره و تهیه کشتی برای اتصال لوله در بخش دریایی پروژه جریان شمالی 2 را شامل می شود.

خط لوله گاز جریان شمالی 2 در امتداد کف دریای بالتیک اجرا می شود و تامین کنندگان روسی را با مصرف کنندگان اروپایی متصل می کند. ظرفیت انتقال گاز آن، 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود. تکمیل این خط لوله برای پایان سال 2019 برنامه ریزی شده است.

ایالات متحده تلاش می کند مانع از اجرای این پروژه شود، زیرا قصد دارد گاز طبیعی مایع خود را در اختیار اروپا قرار دهد. آلمان اخیراً اعلام کرد که نیازی به تأمین منابع از ایالات متحده ندارد و هشدار داد اگر واشنگتن از برنامه های خود برای مسدود کردن خط لوله صرف نظر نکند، تحریم های تلافی جویانه اعمال خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала