دستگیری ۱۰۰ نفر از لیدرها و عوامل اصلی اعتراضات اخیر در ایران

© AP Photo / Majid Khahi/ISNAدادخواست غرامت 130 میلیاردی ایران از آمریکا به خاطر ناآرامی های اخیر
دادخواست غرامت 130 میلیاردی ایران از آمریکا به خاطر ناآرامی های اخیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری ۱۰۰ نفر از لیدرها و عوامل اصلی اعتراضات اخیر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  «فرهیختگان آنلاین»، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه ، عصر دیروز به همراه علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشتگاه اوین بازدید کرد.

اسماعیلی در حاشیه این بازدید گفت: با هدایت‌های مقام معظم رهبری، هوشیاری مردم، جدا شدن صف مردم از اغتشاشگران و با تلاش و زحمت یکایک نیرو‌های امنیتی و انتظامی، آرامش به کشور برگشته و اعتراضات  اخیر به پایان رسیده است. کار مجموعه دستگاه قضایی از الان برای ریشه‌یابی این موضوع و برخورد با متخلفینی که اعمال و رفتار آن‌ها باعث ایجاد این ناامنی در جامعه ما شد، برای رسیدگی به پرونده یکایک دستگیرشدگان و اغتشاشگران به نوعی آغاز شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در این مأموریت، رئیس قوه قضاییه هیئتی را که برای پیگیری این حوادث منصوب کرده تا بر فرایند رسیدگی به این پرونده‌ها اشراف کامل داشته باشند و تاکید شده اعضای این هیئت از یکایک مراکزی که بازداشتی‌های حوادث اخیر در آنجا نگهداری می‌شوند بازدید کنند؛ به همین منظور امروز به عنوان نماینده رئیس قوه قضاییه همراه با دادستان تهران از بازداشتگاه اوین بازدید کردیم. 

وی با اشاره به بازدید از محل نگهداری متهمان حوادث اخیر، تصریح کرد: ماموریت داشتیم تا ببینیم با همه جنایت‌هایی که این‌ها انجام دادند، حقوقی که زندانیان از آن در ارتباط با موضوع سلامت، ارتباط با خانواده و اطلاع به خانواده برای رفع دغدغه‌ها برخوردار هستند چطور رعایت می‌شود. همچنین فرایند را از نزدیک دیدیم و برای نظارت بر نحوه انجام تحقیقات در مرحله بازجویی حضور پیدا کردیم و دیدار چهره به چهره‌ با برخی از عناصر بازداشت شده داشتیم.

این مقام قضایی ادامه داد: با مأمورانی که در این حوزه فعالیت داشتند صحبت کردیم و خوشبختانه علاوه بر کسانی که در صحنه درگیری‌ها بازداشت شدند که امر غربالگری سریعاً انجام شده و تعداد زیادی از آن‌ها آزاد شدند، عناصر وابسته، خودفروخته، تشکیلاتی و اراذل و اوباشی که بعضاً دارای سوابق متعدد بودند و با تمهید مقدمات و تهیه سلاح، قمه و وسایل مربوط به ایجاد حریق در این اعتراضات  شرکت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

اسماعیلی با بیان اینکه فقط در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی به ما داده شد که حدود 100 نفر از لیدرها، سردسته‌ها و عوامل اصلی این اعتراضات  در نقاط مختلف کشور توسط عزیزان سپاه شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: جمع قابل توجهی به مراتب بیش از این تعداد از ناحیه وزارت اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها بازداشت شدند و یا در شرف بازداشت هستند.

یادآور می شود به دنبال افزایش سه برابر قیمت بنزین اعتراضاتی در تعدادی از شهرهای ایران رخ داد. به گزارش سازمان عفو بین الملل در نتیجه برخورد تظاهر کنندگان با پلیس دستکم 106 نفر جان خود را از دست داده اند. به دنبال این اعتراضات اینترنت در ایران قطع شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала