درز اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد نفر در اینترنت

© Fotolia / Tomasz Zajdaدرز اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد نفر در اینترنت
درز اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد نفر در اینترنت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل نشت داده در یک سرور، اطلاعات شخصی بیش از یک میلیارد نفر در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Wired، یک بانک اطلاعاتی از اطلاعات شخصی 1.2 میلیارد نفر در یک سرور ناامن در شبکه توسط وینی تروی، متخصص امنیت سایبری کشف شد.

حفره های امنیتی گوشی گوگل پیکسل را کشف کنید و 1.5 میلیون دلار جایزه بگیرید - اسپوتنیک ایران
حفره های امنیتی گوشی گوگل پیکسل را کشف کنید و 1.5 میلیون دلار جایزه بگیرید

این بانک اطلاعاتی شامل شماره تلفن های خانگی و تلفن همراه، آدرس‌های ایمیل و همچنین پروفایل افراد در شبکه های اجتماعی فیس‌بوک، توئیتر، لینکدین و در سایت Github است. علاوه بر این، تاریخچه مکانهایی که شخص در آن مشغول به کار بوده است نیز در این بانک مشخص بوده است.

به گفته این متخصص امنیت سایبری این پایگاه داده در سرور Google Cloud ذخیره شده است. گوگل به این سؤال كه آیا كسی این سرور را اجاره كرده است، پاسخ نداده است. بیشتر اطلاعات، با توجه به نام فایل‌ها، متعلق به شرکت آمریکایی People Data Labs است.

تروی اظهار داشت که نشت در People Data Labs  به دلیل هک شدن بانکهای اطلاعاتی شرکت است و یا یک مشتری این شرکت اطلاعات را به صورت عمومی منتشر کرده است.

این متخصص با یافته‌های خود به اف‌بی‌آ رجوع نموده و بعد از مدتی سرور مسدود شد. وی خاطرنشان کرد که نمی‌داند مهاجمان از این پایگاه داده استفاده کرده‌اند یا نه، اما افزود که چنین اطلاعاتی می تواند به ابزاری قدرتمند در دست آنها تبدیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала