تشکیل گروه های ربات های نظامی در روسیه

اشتراک
گروه های ربات های قادر به اجرای ماموریت های نطامی تا سال 2025 در روسیه تشکیل خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع  در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرده است.

فناوری های تعامل  ربات ها در چنین گروه هایی در پلتفرم  تجربی "مارکر" مورد آزمایش قرار می گیرد که برای نخستین بار در ماه اکتبر در میدان آزمایش در شهر ماگنیتوگورسک  روسیه عرضه شده است.

منبع فوق الذکر خاطرنشان کرد ماموریت تشکیل گروه های ربات ها در نقشه راه پیشرفت فناوری رباتیک نظامی از سال 2020 ذکر شده است.

وی افزود قرار است طرح مربوطه تا سال 2025 اجرا شود و سپس روند پیوستن گروه های خودکار ربات ها به سیستم فرماندهی نیروهای مسلح روسیه آغاز خواهد شد.

فعلاً سخن بر سر یگان های پهپادی متشکل از 5 پلتفرم است. در نظر است هر ربات ماموریت های خاصی از جمله سوخت رسانی به وسایل نقلیه را اجرا کند

علاوه بر این امکان مجهز کردن ماژول نارنجک انداز به شاسی رباتیک  قادر به پرتاب پهپاد  و نارنجک های پرنده تحت بررسی قرار دارد.

منبع روس خاطرنشان ساخت در آینده ممکن است ربات های نظامی کشورهای گوناگون با هم درگیر شوند. ارزش ربات در اینست که جانشین انسان شده و امکانات وی را افزایش می دهد.

در ماه آوریل اطلاع حاصل شد که آمریکا قصد دارد ناوگان ربات ها را برای مقابله موثرتر با روسیه تشکیل دهد و نیروی دریایی آمریکا در دوره بین سالهای 2020 و 2024 میلادی حدود 4 میلیارد دلار برای خریداری ده کشتی بی سرنشین و 9 زیردریایی بدون سرنشین خرج کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала