واکنش های سوزاندن قرآن توسط افراطگرایان نروژی +ویدئو

© Sputnik / Vladimir Pesnyaواکنش های سوزاندن قرآن توسط افراطگرایان نروژی +ویدئو
واکنش های سوزاندن قرآن توسط افراطگرایان نروژی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افراطگرایان اسلام ستیز نروژی یک جلد قرآن را در ملا عام به آتش کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک، تنها چند ساعت پس از انتشار ویدئو مربوط به آتش زدن قرآن توسط افراط گرایان اسلام ستیز نروژی در روز شنبه، موجی از واکنش های منفی و حتی برخی واکنش های حمایتی از این اقدام در فضای مجازی منتشر شد.

ماجرا از این قرار است که روز شنبه جمعی از گروه‌های افراطی اسلام ستیز در شهر "کریستیان‌ ساند" کشور نروژ اقدام به سوزاندن یک جلد قرآن و توهین به کتاب آسمانی مسلمانان کردند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от RT (@rt)

اغلب شرکت کنندگان در این گردهمایی را اعضای گروه اسلام ستیز نروژی با عنوان SIAN ترتیب داده بودند. در ویدئو منتشر شده در فضای مجازی می توان مشاهده نمود که چگونه تعدادی از حضار در واکنش به این اقدام به سمت یکی از توهین کنندگان یورش برده تا از این اقدام جلوگیری کنند که در نهایت منجر به مداخله پلیس و درگیری منجر شد.

 

یادآور میشویم که پیش از برگزاری این برنامه، گروه اسلام ستیز SIAN اعلام کرده بودند که قصد دارند قرآن را برای اعتراض به "ترویج اسلام در نروژ" به آتش بکشند که نیروهای پلیس در واکنش به این موضوع گفته بود اجازه چنین کاری را نخواهد داد. در پی بی ‌توجهی این گروه به توصیه‌های پلیس و سوزاندن یک جلد قرآن مجید، این تجمع به خشونت کشیده شد.

این موضوع موج گسترده ای از واکنش های کاربران و حتی برخی مقامات را در سراسر دنیا به همراه داشت. برخی این اقدام را توجیه می کنند و می نویسند که کار درستی انجام داده است. برخی می نویسند مسلمانان بروند کشور های اسلامی خود را از نروژ و سوئد هم آباد تر کنند و چرا به اینجا می آیند. این در حالی است که اکثریت کاربران بر این عقیده اند که همه مسلمانان تروریست و افراطی نیستند و نباید به کتاب دینی نزدیک به 1 میلیارد نفر در جهان توهین کرد. لازم به ذکر است که رئیس اداره امور دینی ترکیه اهانت به ساحت مقدس قرآن در نروژ را یک اقدام تحریک ‌آمیز توصیف کرد و محاکمه توهین‌ کنندگان به کلام وحی را خواستار شد.  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала