آمریکا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را تحریم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آمریکا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را تحریم کرد
آمریکا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را در فهرست افراد تحت تحریم قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا صبح روز جمعه از قرار گرفتن نام محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در فهرست افراد تحت تحریم دفتر کنترل‌ دارایی‌های خارجی (اوفک) خبر داد.

وزیر ارتباطات ایران: چیزی به نام اینترنت ملی وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
وزیر ارتباطات ایران: چیزی به نام اینترنت ملی وجود ندارد

گفتنی است که دفتر کنترل‌ دارایی‌های خارجی یکی از ارگان‌های تحت نظر وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا است. این دفتر بر اساس اهداف و سیاست‌های خارجی ایالات متحده علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیر آمریکایی تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی اعمال می‌کند.

در پی افزایش قیمت بنزین، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای ایران برگزار شد. در بعضی از آن‌ها اعتراضات آرام بود و در بعضی از شهرها درگیری مسلحانه رخ داد. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که اعتراضات توسط آمریکا و اسرائیل سازماندهی شده بود و هدف آنها تضعیف امنیت ایران بود.

با توجه به ناآرامی هایی که از 15 نوامبر آغاز شد، شورای عالی امنیت ملی ایران تصمیم به محدود کردن دسترسی به شبکه اینترنت در کشور گرفت. مشکلات مربوط به اینترنت روز بعد، 16 نوامبر احساس شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران پیش از این اظهار داشته بود که اتصال اینترنت به زودی در استان‌ها و با رعایت ملاحظاتی آغاز خواهد شد. روز پنجشنبه، اینترنت در ایران راه‌اندازی شد و ارتباطات اینترنتی در چندین استان برقرار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала