واکنش وزارت خارجه روسیه به حوادث اخیر ایران

© Sputnik / Valeriy Melnikovواکنش وزارت خارجه روسیه به حوادث اخیر در ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه به حوادث اخیر در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد؛ وضعیت ایران در حال عادی شدن است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اوضاع در ایران به تدریج عادی می شود و ثبات پیدا می کند.

وی افزود: تا کنونی گزارشی در مورد آسیب دیدن شهروندان روس طی ناآرامی های اخیر در ایران گزارش نشده است.

حمایت وزیر خارجه آمریکا از اعتراضات در ایران - اسپوتنیک ایران
حمایت وزیر خارجه آمریکا از اعتراضات در ایران

زاخاروا ادامه داد: ما اوضاع در ایران را دنبال می کنیم و می دانیم که شرایط پیچده ای است. ما می بینیم که بازیگران خارجی سعی دارند در اوضاع داخلی ایران تاثیر گذار باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اوضاع ایران گفت: اظهارات پمپئو درباره "حمایت از مردم ایران" گمراه کننده است. این امر حیرت ما را بر انگیخت، چرا که آنچه عمدتا باعث نارضایتی می شود یا مسبب اتفاقات داخل ایران است، دقیقاً ناشی از اقدامات ایالات متحده آمریکا است.

شایان ذکر است که در تاریخ 15 نوامبر طرح سهمیه بندی بنزین در ایران آغاز شد که براساس این طرح، هزینه یک لیتر بنزین درون سهمیه از 1000 به 1500 تومان افزایش یافت و بنزین آزاد نیز 3000 تومان قیمت گذاری شد. در پی این افزایش قیمت، اعتراضاتی در شهرهای مختلف ایران در این ارتباط آغاز شد که در برخی موارد به خشونت کشیده شده و باعث کشته و زخمی شدن معترضان گردید.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز اعلام کرد که این اعتراضات توسط ایالات متحده آمریکا و اسرائیل سازمان دهی شده و هدف آنها تضعیف امنیت در ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала